Første uken i juli.

Koum Kapi lørdag formiddag,
Sist søndag kveld, var jeg på en flott konsert her nede i Den østre vollgraven ( Anatolikos Tafros) i Koum Kapi. Kvelden var fin og det var mange ute å spaserte i Koum Kapi.


 Det var en kjent sanger og musiker, Kostis Maraveyas, som hadde konsert. Det var en flott kveld, og de mange oppmøtte( 1600), i alle aldre, nøt konserten.

Han skriver musikken selv, og den er fengende. Bortsett fra det unge publikum han har hatt fra tidligere, har han skaffet seg et nytt publikum etter at han var dommer i årets The Voice of Greece.



Han har en utrolig kontakt med publikum, og vi trivdes alle. Vi sang med, og koste oss. Da jeg ikke er noe god med kameraet, legger jeg ved en video med en av sangene hans, Welcome to Greece.
månelyst i Koum Kapi da jeg gikk hjem,
Etterat jeg hadde de tre turene du allerede har lest om kanskje denne uken, Douliana- Almirida på mandag, Imbros med amerikanere på tirsdag, og byvandring på onsdag, ( se tidligere innlegg).
Morten fra mandagens tur til Almirida,

i Fres, med kusine Bente og Lisbeth,
fra Imbros,

fra onsdagens byvandring,
fikk jeg en ny vandring på fredag. Jeg hadde med: Claudia fra Sveits, Sylvain fra Frankrike og Peter, Line, Steen, Mie og Gitte fra Danmark.
Fra fredagens byvandring,
Selv om det var varmt, hele uken har vært varm, så fikk vi oss en fin tur. Jeg blir jo som du vet, glad når det kommer ungdommer med på turene! Det er ganske mye folk i havna om dagen, men jeg prøver å gå på stillere steder, og bort fra massene.
i smugene i Splantzia,

og i havna,

den jødiske bydelen,

Jeg går når noen bestiller tur, og på onsdag blir det tur klokken 18. Hvis noen vil en annen dag, så ring eller dra innom kontoret, eller gi beskjed til meg! 0030 2821043243
Tonia kom på onsdag, og Dexter hunden hennes er lykkelig!!
I går formiddag var en venn av familien, Efthimios, gudfar i en barnedåp utenfor den fine russiskinspirerte tidligere kongelige kirken Agia Magdalini i Halepa.


Han hadde kommet med hele familien fra Nesodden hvor de bor, og kameraten som skulle døpe barnet, fra England hvor de bor! Efthimios har familie her, og de var tilstede, ellers var det en liten dåp etter greske forhold. Moren var fra Sør-Amerika med gresk far, og noen av hennes greske slektninger kom. Spennende!
velsignes av presten inne i kirken,

Denne uken har vært så internasjonal og full for meg! I dag var jeg på Hrisi Akti stranda med en svensk venninne som er her på ferie!
Hrisi Akti i dag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.