Byvandring

Jeg har akkurat kommet hjem fra Sougia, men jeg skylder dere et innlegg fra den siste byvandringen! Så nå vet dere at dere har innlegg fra Sougia å glede dere til, og det kommer et innlegg fra Lissos etterpå. Jeg har tatt mange bilder fra Sougia og turen Lissos-Sougia.
Men altså først, byvandring!
Jeg hadde med tre norske par+ en venninne. Her ser du dem utenfor ruinene av munkeklosteret oppe på Kastelli:
Gerd-Elin, Svein Kåre, Anne, Lars,Heidi,Ulf og Anne-Grethe
Vi hadde en fin tur med en interessert gjeng og selv om vi hadde flere "fotografer" med, og det var mange spennende motiv underveis, som kattunger.
bilder må tas,

noen med telefon, andre med supre kameraer,

fine kattunger i et vindu,
Mange steder inne i smugene nede i havna, var det mye folk og ikke så lett å komme seg fram mellom alle turistene. Disse bildene er fra disse bydelene.
trangt om plassen,


full fart,

Denne onsdagen hadde jeg med nordmenn som ferierte på forskjellige steder og på forskjellige måter. Anne Grethe og Ulf reiser rundt på øya i leiebil, de liker å fordele ferien litt. De reiser til Agios Nikolaos og Sitia, og bor noen dager i Sitia hver gang de besøker øya. Anne Grethe bodde i Sitia en stund i noen måneder i 1988, jeg hadde nettopp flyttet til Hania da! Tenk de fortalte henne at det bodde en norsk dame der, men hun fant meg ikke. Så møttes vi nå!!

Siste dagene pleier de å bo på Stavros, oppe på Akrotiri. De flyr uavhengig og legger opp turen selv.
Lars og Heidi pleier å bo på Christina i Nea Hora, men de leier også uavhengig og flyr med Norwegian fra Bergen. De hadde selskap av venninnen Gerd-Elin bor på et hotell i nærheten, Frini. De anbefaler dette.
Anne og Svein Arne bodde ute på Eanthia Village hos Irini. De sier at hun snakker bra norsk nå. Jeg er stolt over henne, virkelig!!
vi koser oss på Salis,
på muren,

solnedgang sett fra muren,


Jeg tenker litt på dette med hvilken reisemåte man velger, charter, all inclusive, Ryan, Norwegian, SAS, Aegean, osv. Uansett hva man velger er det noen som synes man velger feil feriemåte, feil flyselskap osv. Det skal jo søren meg være politisk riktig!! All inclusive er jo verst blant det verste, ja, sånn er det nok, men for noen er dette det eneste de har råd til. Reiser man med Ryan er det fy,fy og nå er Norwegian også "forbudt". Charterpakker er å reise som saueflokk og ikke tenke selv.

Altså, hva er riktig? Bare SAS og Aegean eller Olympic? Jeg føler at det blir litt mye pekefinger og masing. Alle velger etter lommebok og ønske. Vi flyr opp og ned hele tiden, og flyr med alle slags selskaper. Jeg har ikke tenkt å få dårlig samvittighet for noe og ingen har noe med dette!!!!! Basta.
Og jeg drikker det ølet jeg vil, enten det er 100% gresk, eller ikke, Hva prøver jeg å si? Ikke døm andre etter det de gjør, drikker spiser osv her i Hellas. Kom på ferie på den måten som passer best for deg, drikk det ølet du liker best men prøv å finne det ekte Hellas, Kreta når du først er her, er mitt råd til deg!! Puff, da fikk jeg det ut!!!!!!!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kathara Deftera i Nea Hora

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Nyheter

Imbros ravinen

25.mars gresk nasjonaldag