70 års feiring på Kreta.

Ellen fylte 70 år i venter, men ville gjerne samle familien til feiring på Kreta.
70 årige blomsterpiken Ellen,
Du husker kanskje at jeg har skrevet om Hilde og Morten, som var med på Halepa turen på fredag? De var med på den aller første turen min, for over 2 år siden, og hver gang de er her, treffes vi. Hildes søster Ellen, har en leilighet nede i havna, som hun eide sammen med sin mann Hans. Hans døde dessverre i år. Ellen ble jeg kjent med gjennom Hilde og Morten. Etter at Hans døde var alle tre her en tur i mai. Da begynte Ellen og snakke om sin 70 års feiring, som hun gjerne ville ha her. Hun ville samle familien og ha en uke med turer og en festmiddag. Jeg påtok meg å hjelpe henne med å finne ut av transport til Imbros ravinen, med påfølgende bad ved Frangkastello, og til Stavros for en dag på stranda. Pluss at jeg sjekket den lille toget og badeland Limnoupolis for henne. Enkelt for meg å avtale med reisebyrået jeg samarbeider med, med busstransport. Morten har sendt meg bilder fra turen til Stavros. De har nettopp kjøpt seg en ny minibuss, dvs denne her:

familien hentes på Stavros,
Lørdag var de på båttur med båten Eirini som norske Bjørg Irenes mann Manolis eier. På søndag dro de avgårde til Imbros og hadde en flott dag. Hele familien gikk ravinen, ned til minstemann på 3!!
De var fornøyde både med bussen, og sjåføren. Imbros er en super ravine for hele familie. Vakker, lett og ikke så lang som Samaria.
familien på tur,
På mandag var det festmiddag nede i Koum Kapi på tavernaen Christianna. Planen var at Ellen skulle hentes av Jorgos med Harleyen, og ankomme tavernaen for full musikk.
jubilanten ankommer,
Hun hadde ønsket en tur med Jorgos lenge, og da Hilde ble kjørt hjem fra Halepa på motorsykkel på fredag, ble ideen til. Første gang på motorsykkel, tøff dame vil jeg nå si!! Hun fikk seg en god runde på våre røde sofaputer,eller ser den vond å sitte på.
som en dronning med privatsjåfør,


Både Jorgos, Bjørg Irene, Manolis og jeg var også invitert til middagen. Familie og gode hjelperesom Ellen sa i talen sin.




Ellen holder velkommentale,


Her ser du en lykkelig jubilant som ankommer festmiddag med Jorgos som privatsjåfør!
Ellens søstre, Trude og Hilde med menn og Hilde og Mortens sønn med kjæreste og Ellens sønn og datter med familier + altså de gode hjelperne. Litt av en gjeng hun hadde samlet!!
masse mat og hyggelige mennesker,

barnebarna i aksjon,
bestemor får blomster av barnebarna,

Vi fikk nydelig mat og drikke, på ekte gresk vis, med mange retter etter hverandre. Det ble en typisk norsk middag med taler, sanger og blomsteroverrekkelse, med typisk gresk mat, bølgesus og magisk solnedgangs farger. En flott og minneverdig kveld som vi satte veldig pris på å få være en del av.
sang til Ellen,
vakker stemning ved Koum Kapi,

greit sted for barn,
tre flotte søstre,
like ved vannet,

stranda full av kveldsbadende,

















Så dro familien på tur til Stavros i går, og nøt badelivet.
ut på tur, aldri sur.
Her ser du Ellens sønn og sønnesønn som kommer ut fra hotellet de bor på, akkurat da vi gikk forbi dem på byvandringen i går kveld. De bor på det flotte Monastry Boutiqe Hotel oppe på Kastelli høyden.
Litt ideer til alle dere som ferierer i Hellas, gjør noe annet enn bare å bo på turisthotell i turistmaskiner!! Og det finnes hundrevis av alternative og spennende opplevelser og steder å bo og besøke!!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora