Onsdag midt i juni.

I dag den 15.juni har min storesøster Gro bursdag, så 15. juni har alltid vært en spesiell dag i mitt liv. Gratulerer sier vi til storesøster. Men dagen begynte ikke noe godt for oss. Vår vakre, myke, kosete 9 år gamle Sabrina døde i natt.
Jeg fant henne død under sengen til Tonia. Du som leser bloggen, har jo fulgt henne og vet hvem hun er. Her kan du lese om dyrene vi hadde da jeg startet bloggen, siden da er altså Tommy og Sabrina borte. http://audoymyr.blogspot.gr/2013/10/hunder-og-katter-1.html
Sabrina hadde vært dårlig og gjemt seg bort for oss i den siste tiden. Vi lette etter henne uten resultat, emn så dukket hun opp i går. Hun fikk sprøyter hos dyrlegen, og lå på rommet til Tonia. Her døde hun altså, godt at hun fikk fred, hun var sannsynligvis påkjørt.
valpen Dexter trøster Sabrina i går kveld,
Hun vil bli dypt savnet.
Sabrina kom til oss som løskatt, fødte kattungene sine på Tonias rom, og var altså nær Tonia da hun døde.Det ble en tårevåt morgen. Ellers er jo huset fullt av dyr, og Dexter på ferie  muntrer oss opp!!
Dexter venter på Tonia,

Dexter i november,
Byvandring igjen i dag, og Bodil, en av gjengangerne mine dukket opp med venninnen Liv. De bor på Stellina hotell ute i Hrisi Akti, og nyter ferien. Jeg visste at Bodil skulle komme, og hadde gledet meg til å se henne igjen. Liv var ett nytt og hyggelig bekjennskap. Jeg hr enda ikke fått stemmen helt igjen, og er fremdeles ganske slapp,men en vandring med to gikk fint.
Bodil og Liv på Kastelli,


Bodil knipser,

venninnene som er gamle naboer på ferie,
Vi fotograferte ganske mye på turen, og jeg tenkte at du kunne nyte noen hjørner av gamlebyen her:
mjau, kan jeg komme inn?

neivel da,

utsikt over byen og fjellene,


fra Kastelli,


i det jødiske kvarteret,

Daligianni gata,

minaret og kloster på hver side av gata.
Det sees EM i fotball overalt, å torg, barer og kafeer her på øya, og i de fleste hjem. Jeg sitter her ute i gården min, med lyden av en gresk fotballreporter på tven i stua hvor Tonia sitter og følger med etter enløperundepå stadion, og surret av mennesker nede på plassen i bakgrunnen. Dexter og Ektor følger med hva som skjer på gata, Jorgos ser fotball ute i Platanias og Michelle er på kafe.

Ok, da snakkes vi igjen etter fredagsturen til Halepa, hvis noen dukker opp. Adressen er: Episkopou Chrisanthou 37. Gata går parallelt med Halidon gata, og hvis du går rett ned gata som går ned rett før Agora (Moussoudon) og følger den nedover,skifter den navn rett ved lærgata, til Episkopou Chrisanthou. Du kan også finne gata ved å gå bort lærgata, eller ta av ved kiosken etter domkirken i Halidon, og følge denne smale veien til du treffer gata og kontoret!! Altså klokka seks både onsdager og fredager, bare å møte opp!!! Du finner kart her:
https://www.google.gr/maps/place/GS+Tours+Chania/@35.5163133,24.0179488,17.5z/data=!4m5!3m4!1s0x149c7dbc299fae03:0xe55d333e39c9aafc!8m2!3d35.5156112!4d24.01889?hl=en

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Nyheter

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.