Stille dager i november.

Deilig novemberdag,
Hania er en by med 53.000 innbyggere og en kan jo ikke si at byen ligger i dvale utenom turistsesongen, på ingen måte. Byen syder av liv og som jeg skriver om disse to årene jeg har skrevet denne bloggen. Den er full av kultur, restaurant og kafeliv uavhengig av turisme. Nede i havna stenger de kafeene og tavernaene som har innkastere og ikke har lokale kunder, ellers er det meste åpent. Denne tiden er det riktig nok en del steder som stenger for så å åpne igjen etter jul.
kafeene her ved moskeen er åpne alltid,

fremdeles noen hestedrosjer ute,
Sola tittet frem igjen i dag og vinden har løyet. Jeg tok med Jack og Dexter rundt i havna, og knipset litt til deg samtidig. Ingen cruiseskip i dag ingen storm, bare vakre gamle havna. Ektor har vondt i benet sitt, og ble igjen hjemme i dag.
Dexter hilser på en større hund,

Jack i farta,
Dexter lærer å gå i bånd, og å hilse på andre hunder. Han er jo litt redd enda så klart, og blir fort trøtt.
I morges våknet han klokka seks og skulle ut å tisse. Ja,ja sånn er det med babyer i huset.
Når det gjelder bra steder nede i havna i vinterhalvåret, så holder Monastiri alltid åpent, fint sted med utsikt til fyret.
Monastiri er helårs åpent,
utstilling i moskeen,


en fiskestang og en eldre mann,

marine museet blir pusset opp og er "innpakket",


Tamam, Portes og mange flere i bakgatene. Fisketavernaene i båthavna og Glossistes.Nede i Koum Kapi stenger ingenting og i alle sidegatene kan du spis hele året. Jeg leser at hotellforbundet her spør lavprisselskapene om de kan fly lenger neste år, håper de vurderer det i 2016, alle byene her er fulle av helårs åpne hotell. Deilig å besøke Kreta utenom sesongen, men da må en regne med regn og storm også og være bedre kledd.

mye folk på vei til fyret i går,

seilforeningens kafe er populær,
Platanias og Agia Marina derimot er mer øde i november!!
Nå får vi strendene for oss selv, og nyter det i fulle drag, Strender er fine året rundt, til bading, spilling av strandtennis og beachvolley, turgåing, løping og sykling.
Jeg har besøk av naboens hunder, lille Mokka og gamle Daisy og når når Jorgos spiser med ni dyr rundt seg, ser det slik ut:
ikke uten grunn vi kaller det Jorgos Zoo,

5 hunder og 4 katter,
Mokka er høyere enn Dexter, men de leker fint til de sovner av utmattelse.
lek og kos,

her går de løs på plantene mine,
Selv kjenner jeg meg sliten om dagen, trenger å hvile ut etter en hektisk sommer og høst. Strikker, leser, går tur, bader litt og ser norsk nett tv. Litt bloggskriving er bare en hyggelig avveksling vet du. Jeg vet jo at du sitter et eller annet sted og leser og koser deg. Jeg har en statestikk på bloggen min, og i dag for eksempel leses den i Norge, Hellas, Sverige, Danmark, Russland, Irland, USA,Tyskland og Portugal. Ganske artig å følge med på hvor jeg leses!!!
høst i gården min.
Ja, men da snakkes vi da, ha det godt så lenge!!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag