Novemberturer på moloen.

For noen dager vi har!! Over 20 grader i skyggen, ingen vind overhodet og ikke en sky, og dette midt i november. Vi elsker det, og nyter hvert minutt. Det blir jo riktignok mørkt i halv seks tiden, men timene før nytes til fulle.
November i havna,
Min beste venninne og nabo Katerina er arbeidsledig om dagen, og det benytter vi oss av.
Siden vi bor i nærheten av båthavna og moloen, er den en naturlig tur å ta med hundene. Min venn Katerina har jo også en ekstra hund nå med lille Moka,og vi strener av gårde med hele banden. Det er endel trekkfugler ute på moloen og i Koum Kapi om dagen, og disse tre hadde jeg gleden av å fotografere. Isfuglen er jo min absolutte favoritt, men disse vadefuglene med sine lange elegante ben og nebb er et flott skue.
en isfugl ,

langbent hegre på moloen,

den tok en hvilepause,

mindre vadefugl i Koum Kapi,
Valpene traver bortover, men er litt skeptisk til disse gamle slitte stentrappene, men de kommer da både opp og ned. Vi gikk på tur dit både mandag og tirsdag, og vi så stor forskjell i går, da tok de trappen med storm.
mandag: Skal jeg tørre tro?

nei, vi tør ikke!
vi møter andre hunder underveis,
Nesten ute ved fyret er det en utstikker, som deler båthavna og havna, ved det gamle båtbyggeriet. Her slår vi oss ned og hundene bader, graver i sanden og koser seg masse.
bading,

Daisy må kastes uti,
De sjarmerer alle som går forbi med sin lek og valpene hilser glade på alle. I går hadde vi besøk av et cruiseskip igjen, og det gikk en jevn strøm av amerikanere, italienere, japanere og andre folkeslag utover mot fyret.
jevn strøm med folk,

det gamle båtbyggeriet,

liten strand passelig for hunder,
Jorgos kjørte Ektor ned, og vi bar han deler av veien ut, siden han har vondt i benet sitt.
Inne i havna var det liv og røre med skolebarn på tur, studenter, husmødre, arbeidsledige, pensjonister osv, + turister. Sånne dager er havna bare helt fantastisk.
Katrina med hunder på utstikken,

Jorgos med bena i vann,
gatekunstner i solen,

åpne fiskerestauranter,

deilig hjørnet her ved Antigoni,

og mye liv i havneområdet,
Vi er på vei tilbake,
Jeg måtte jo ha meg mitt daglige bad, så jeg badet enten før eller etter i Koum Kapi.
Vel hjemme fikk alle hundene varme bad med sjampo,og så sovnet de. Lille Dexter bjeffet i søvne, ellers var det bare hundesnorking å høre en lang stund!!
Vi håper på mange flere slike dager utover, men november er november og begynnelsen var ikke like fin.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.