En vanlig lørdag formiddag.

Jack på dagens morgentur,
Lørdag i begynnelsen av februar. Typisk å bli vekket av hunder og katter. Våkner alltid med sterk hodepine,har vridd meg rundt som vanlig, skulderen verker, så jeg blir vekket når jeg ligger på den. Nesen renner enda, og tetter seg om natta men hva gjør det??Jeg må opp og prøver å få til et smil. Kattene vekker meg med mjauing ute på balkongen: Mjau,mjau, kom deg opp, vi er sultne!!!!Jack hjelper til med å forsiktig vaske meg i ansiktet til jeg skjønner tegninga og kommer meg opp. Akk ja, har man dyr, så kan man bare ha det så godt!!
Rutinen på matingen er innviklet. Hannkatten vår er serilisert og har hatt problemer med urinveiene, så han må spise spesialfor. Siden vi har hunder, må kattene mates høyt oppe. Willam spiser foran tven, Suzy ute i "klasserommet", og de to andre mor og datter ute på muren. Så må døren lukkes så ikke William stikker ut å spiser forbudt mat!!
William spiser,
Sabrina og datter Boboka spiser frokost,

Suzy
















Hundene får en liten "tannpuss" med noe som heter Dentastix. Etterpå er det min tur, jeg må ha meg en te-kopp!! Ingen god dag uten te til frokost. Jeg setter meg med hjemmebakt grovbrød med masse godt i valnøtter,sesam,valmue og solsikkefrø. Jeg trenger en stille stund med te og bok hver morgen. Kan ikke klare dagen braser hvis jeg ikke får en god ro om morgenen.Det blir lesing  avhengig av hvor spennende boka er, hva slags program jeg har.Lørdager ringer ofte Stine og lurer på om mormor kan sette på Skype. En liten Daniel vil gjerne snakke med meg.
Jeg er med ut på kjøkkenet, så skal han vise meg motorsykkelen,mormor kom se motorsykkelen!!Mamma med Ipaden inn i stua,SE MORMOR!!!!! Jeg er med på do, opp på rommet og ned igjen. Mormor se!!! Blir litt svimmel av og til da vet du!Ellers er han jo i barnehagen på den tiden, men lørdag, da er det Skype med mormor.Så koselig, elsker den lille kroppen vet du!! "Makes my day!"
Så er det hundene som skal ut.
Ektor på tre ben enda,
Koselig med denne turen synes jeg, vi går bort til Minoos gata, nesten ingen trafikk der,og opp på muren. Så går vi ned til Koum Kapi hvis jeg har tid. Runden avsluttes med en tur nedom nedre Splantzia og opp til kirken og hjem. På lørdager er det jo gatemarked i Minoos, så i dag gikk vi som alltid på lørdager ned til kirken og forbi Gros hus. de holder på å jobbe der.Vi møtte eldre menn med posene fulle av frukt og grønt fra markedet.


Vi møter gamle menn med poser,
Vi går ofte ned i båthavna, havna rundt eller ut til fyret. Lørdag er dagen da jeg ikke har elever, men det er marked, så rutinene er forskjellig.
nedre delen av Splantzia lørdag ruten vår,
Når hundene er hjemme igjen, tar jeg en tur på markedet, eller i butikken. I dag møtte jeg Jannis fra fjellklubben, og Unni og Frank som er kommet ned for å "overvintre". Så hyggelig å se dem igjen!!De har en leilighet nede i havna.
fra dagens marked,
Jeg kjøpte spinat, egg, sopp, tomater og masse annet godt.
Vinter helger følger jeg med på ski på Eurosport, koselig å se nordmenn hoppe og løpe.
I dag har jeg laget spinatris, deilig med fersk spinat rett fra markedet og opp i gryta, omelett med ferske egg, sopp, feta, paprika o.a. Mmmm, føler meg heldig. Ha en god helg!!Kalo Savvato Kiriako.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.