Februarhelg

 


Καλή εβδομάδα. Mandag igjen, en helg er over. 

Siden Wibeke skulle reise hjem, fikk vi arrangert et siste møte mellom Katerina  og Wibeke hjemme hos meg. Datteren Melina kom også med lille 13 måneder gamle Mike. Det ble så koselig!












Jeg var i Maleme fredag og lørdag, men dro inn til byen lørdag kveld. Det er lenge siden jeg har vært i byen lørdag kveld og søndag formiddag faktisk. Wibeke har reist til Norge i dag og vi ble enige om å treffes i helgen.

Jeg koste meg med OL på fredag før jeg fikk meg en flott tur langs stranda med et kaldt bad underveis.

etter badet,

 Kikket opp på de kritthvite fjellene og nøt det deilige været. Så jeg fikk meg en fin tur med sjø, fjell og appelsin og olivenlunder.





















Lørdag gikk jeg ned og tok meg en dukkert før det skyet over, og før det jeg ville følge med på i OL begynte. Det var jo en morsom dag å følge med på OL, og jeg gledet meg stort. Etterpå gikk jeg en tur til den tyske minnesgravlunden fra krigens falne. Her har de forandret utstillingen nede og den er mye, mye bedre. Nå handler den om alt som skjedde rundt Kampen om Kreta, ikke bare de tyske tapene. Dette er jo ment som et håp om fred og vil vise grusomhetene og de store tapene av menneskeliv en krig medfører. Her er noen bilder fra utstillingen:

bilder fra motstandsbevegelsen,

barna til en drept  greker på farens grav,











Og fra minneslunden med utsikt til Tavronitis og Kolimbari:







Så tok jeg bussen inn til byen om kvelden. Den fyltes opp av ungdommer som skulle til byen å gå på kafe. 

Vi spiste ute i Daligianni gata sammen med flere norske overvintrende og det fyltes opp med folk som skulle ut og spise en lørdagskveld. De har varmelamper med propan og de gjør jobben! Det er veldig hyggelig å spise med de lokale i vinterhalvåret synes de andre.




Søndag formiddag tok Wibeke og jeg en runde i havna og et kafebesøk i Koum Kapi. Mye folk ute i havna og i Koum Kapi på formiddagstur som oss. Trist at Wibeke har reist hjem, men sånn er livet her nede. Nye folk kommer og reiser hele tiden. Det blir jo ikke kjedelig da.





Kommentarer

  1. Takk for titten.Kommer i juli med mann og to jenter på 14 og 16 år som jeg er mormor til. De var 5 og 7 første gang jeg reiste alene med de til Kreta og siden har de vært med mange ganger. Vi gleder oss masse

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene før norgestur

Hjemme igjen

Rapport fra helgen

Septembertur til Falasarna

Småprat

Første uken i oktober

Nyheter

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Neidagen 28.oktober