Byvandring

Vi har merkelig vær om dagen. Som jeg skrev i siste innlegg, var det overskyet på tirsdag. Natt til onsdag begynte det å regne, og vi snakker ikke om lett sommerregn, men kraftig regnvær og lyn og torden. Onsdag var grå med regn og vind, som en høstdag.
fremdeles mye vind på kvelden,
Heldigvis hadde været skiftet innen klokken 18 og byvandringen!
Jeg hadde den glede å finne fire personer utenfor kontoret på denne merkelige julionsdagen.
To tyske venner Alexander og Marcus, og et norsk par Eli og Svein.
Jeg forsøker alltid å finne steder å gå der vi ikke tråkker i turiststimen som er nede i havna på en vanlig julikveld og det gjorde jeg også denne kvelden.



Det er også viktig for meg at de som er med kommer til steder i Gamlebyen hvor de ikke vanligvis går, eller ikke kjenner til.


på muren,
De tyske vennene hadde leid et rom i Gamlebyen og var entusiastiske på runden over all historien, og de stedene vi besøkte. Eli og Svein hadde vært i Hania flere ganger, men jeg klarte å vise dem noe nytt heldigvis.









Det var ekstra hyggelig med denne gruppen og vi tuslet rundt i rolig tempo så alle fikk fotografert og oppleve noe.





i den jødiske kvarter,

Frans av Assisis på et eldgammelt hus























Det ble ikke noe tavernabesøk, siden de hadde andre planer denne gangen.
her avsluttet vi turen.
Nå venter jeg på eldstedatteren og barnebarna, og jeg er veldig spent og lykkelig! Daniel har ikke spist eller sovet noe særlig siden han lider av super reisefeber! Det blir nok bra med en stor is på flyplassen tenker jeg!
Vi snakkes. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.