Byvandring

Fra dagens vandring.
Hei igjen. I dag har det vært generalstreik i Hellas. I Aten var hele sentrum stengt pga demonstrasjoner, og her i byen var det to demonstrasjonstog.
fra Hania i dag,

fra Aten, 

















Dessuten har vi en stor militærøvelse, Medusa her om dagen. Den involverer Egypt, Kypros og Hellas. Her kjører militærhelikoptre over byen og det ligger store krigsskip utenfor Souda. Byen har vært full av egyptiske soldater i full marineuniform.













I dag hadde jeg åtte deltagere på byvandring!! Hvem hadde ventet det? En gresk/amerikansk Christine, og syv kjekke nordmenn. Giz, Ivar, Ann-May, Siv Veronica, Wibeke, Anita og Øyvind.
Det hadde regnet en del, men det klarnet opp før vandringen selvfølgelig!! I hele 2018 har jeg bare hatt regn på to av mine vandringer siden mars!!

blide nordmenn på tur,
Veiene var jo våte, og det blåste litt, men det var en fin ettermiddag.
Wibeke var med for bare en måned siden, så jeg hadde jo lagt om ruten litt, og la inn nye steder. Hun hadde med to andre fra Candia hotellet i Nea Hora, som skal overvintre, Ann-May og Siv Veronica.
Christine er her bare i noen dager. Hun har kommet til Hellas for å være med i et bryllup, og tok seg en tur til Kreta. Her fant hun GS og byvandringen min.
Ivar besøker byen alene, og bor i gamlebyen og det var en glede å ha ham med oss!!
Giz, Anita og Øyvind hadde meldt seg på for lenge siden, og kom med egne biler.



fotograf Wibeke,
Noen har egne hus her, noen leier for en uke, noen er her i månedsvis og noen kommer for et par dager bare, men de finner byvandringene, artig for meg!!!



Jeg fortsetter i desember, meld dere på hvis dere vil ha tur, enten til Halepa, en Douliana-tur eller byvandring, alt er mulig!!! Vi stenger ikke Kreta om vinteren!!
Værmeldingen melder kaldere vær, og mye regn de neste dagene. Jeg har badet en del i det siste da vi har hatt sønnavind med varme og jeg er klar for litt høststorm.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.