Spennende helg

Høst på Falasarna stranda,
Dette har vært en fin og spesiell helg må jeg si. Først hadde jeg en byvandring med 8 vandrere fra Rundtomkring. De hadde vært en uke på sydkysten og gått E4 med Ninette, og valgte en byvandring før de satte seg på flyet og dro nordover på kvelden. Her har du alle 8 fint stilt opp under vandringen vår.
på torget i Splantzia,
Med på turen var: Solfrid, Helge, Wenche, Gerd, Jan Egil, Martin, Signe og Bjørn. Gerd hadde skrevet navnet sitt så det kunne se ut som Gud. Vi lo av det, at Gud hadde vært med på turen! Været var strålende, rundt 24 grader og vindstille, og jeg hadde fått meg en morgendukkert før vandringen.
Disse turene med Rundtomkring er spennende og du kan lese mer her hvis du kunne tenke deg en tur med dem på Kreta i 2019: http://www.rundtomkring.no/
Denne gruppen var blitt kjent underveis og hadde de beste inntrykkene og opplevelsene fra ukens turer og samvær. litt regn hadde de hatt, med det hadde de greid fint.
Her ser du noen bilder fra vår tur i Gamlebyen.



















Etter vandringen dro jeg glad og fornøyd ut til Maleme med bussen. Jeg hadde kjøpt litt til huset, og bar på flere poser+ sekken min med laptop og sånt. Da bussen var kommet til Agia Marina, husket jeg plutselig at jeg ikke hadde tatt nøkler med!! Jeg lette etter mobilen, og i ett minutt trodde jeg at jeg hadde glemt den også! Da får jeg bare gå av bussen og dra tilbake tenkte jeg, før jeg fant telefonen allikevel.
Jeg ringte hjem, og den snille mannen min sa, ok, jeg kommer!
Og han kom med hundene og nøklene!
Jeg tok hundene med på en tur i området, det likte de! Ektor har litt problemer med lange turer, men han holdt ut.


bønnejorde,

litt sliten, men det går,

flotte Jack,


Jorgos tok hundene med seg hjem igjen, med løfte om å komme igjen dagen etter. Han MÅ spille tavli, og trives best i Splantzia han.
Det var landsbyfest med grilling og musikk ved kirken, og festgudstjeneste med alle skolebarna på søndag. Barn i blå og hvite klær og med greske flagg kom forbi huset mitt, før de kjørte til Kolimbari  og paraden der.
Søndag var været like flott, og jeg pakket med meg badesaker, og dro på stranda. Mens jeg satt der og nøt solen og utsikten, dukket Jack opp bak meg!
småfly tar av på søndagstur fra Maleme småflyplass,

deilig på stranda,















Skal vi ikke dra til Falasarna, spurte Jorgos.
Jeg svarte selvsagt ja, og vi kjørte av sted.
Paraden var over både i Kolimbari og i Kastelli før vi kjørte gjennom.
På Falasarna var det magisk, man kunne til og med se helt til Antikythira, en øy som ligger mellom Pelepones og Kreta.
et sjeldent syn, Antikythira bak Falasarna,
Uten bølger var det herlig å bade. Lite folk og ingen strandstoler der vi var.
Så mye flottere når stranda er tom.



Jack tør ikke gå ned trappen,

ikke alle bader,




Vi prøvde den veldig fine tavernaen Spilios( som betyr hule). Vi likte maten og stedet har en fantastisk utsikt. Det ligger i svingene ned mot stranda, og er elsket av de lokale. På grunn av nasjonaldagen, var det ekstra mye folk.

Jeg ble i Maleme, og fikk meg et flott bad i dag også, med blikkstille sjø.
deilig på stranda i dag også.
Jeg er så heldig. Denne uken har jeg to byvandringer på programmet. Hvis noen vil bli med på onsdag, så går vi klokken 16. Det blir tidlig og brått mørkt nå som vi har stilt klokken!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora