Rapport fra de siste dagene.




En sommersang av Fivos Delivoria, sommeren kommer synger han.

1. juni og sommeren er offisielt kommet. Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι, eller god måned og god sommer, som alle ønsker hverandre her i landet. jeg ser at varmen holder seg i nord, og at den av og til ligger over temperaturen her. For oss er det helt greit, det blir varmt nok senere. Jeg nyter å kunne svømme igjen, og trener opp hånden i sjøen hver dag. Min venninne Tina er her enda, og vi har morgenbadetreff i badetrappen hver morgen. Det er så hyggelig, men dessverre reiser hun og Morten hjem til Oslo igjen i morgen. På søndag var vi på en liten utflukt til Afrata ved Kolimbari, badet og spiste geit på den lille tavernaen Tis Litsas ta Kamomata.
Tina i bølgene på stranda i Afrata,


fra tavernaen,

gode venninner fra barneskolen,




koselig med god mat, anbefales,
































På onsdag hadde jeg med Eva og Tatjana fra forrige ukes Apokoronas tur. Vi tok det med ro og tuslet rundt i alle kriker og kroker av Gamlebyen. Tatjana ville helst ikke bli med på bilder, så det er Eva du ser overalt!! Vi møtte demonstranter fra husokkupantene på Kastellihøyden, mot å leie ut bygningene til en hotellkjede. Det er jo også kommunen i mot. En heste-drosjesjåfør som tar en hvil, en katt som ikke kan lese skilt og mye mer.....
i Kastelli bydelen,
typisk nabolag med planter i potter,

klosterruiner,




på vei til demonstrasjon, 

godt med en hvil i skyggen,







her var det en gang 5 koner!

det står at det ikke er drikkevann,

men ikke alle kan lese.
Jeg kjenner meg litt sliten om dagen og tar det med ro på dager hvor jeg ikke har turer eller andre ting å gjøre, På tirsdag kommer den eldste datteren min og de to flotte barnebarna mine, du kan tro vi gleder oss!! De skal bo på hotell og være i 17 dager i år, helt topp!!
Som du skjønner blir det bading, is spising og turer i havna med de små neste uke. Nå har jeg også fått besøk av min sveitsiske venninne Helen som jeg traff i Sitia i 1983. Hun er her med to søstre og kjæreste og vi får nok masse fine stunder sammen. Det er ekstra hyggelig med disse gamle venninnene fra barndommen og ungdommen som dukker opp her. Så mye å minnes og så er det mye å prate om når vi sees en gang i året, eller annet hvert år. Mer om Helen i et senere innlegg.
På mandag er det tur igjen hvis noen vil være med, gi beskjed. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.