GS TOURS


Dimitris, Jannis og Mata med ansatte utenfor kontoret,
I dag vil jeg skrive litt om reisebyrået jeg jobber for, GS Tours. Jeg kom i kontakt med dem for 4 år siden, og «solgte» dem mitt opplegg, byvandringer for skandinaver. Vi har utviklet samarbeidet til også å gjelde Halepaturer og turene til Apokoronas, mandagsturene. Du finner all info på siden deres Fabulous Crete.  https://fabulouscrete.com/


sterten på byvandring fra kontoret, her med ansatte i midten,
               
Først litt om familien som driver reisebyrået. Mor Mata har drevet med reisebyrå på den gamle måten i alle år, mens far Dimitris var bankmann. Etter at han sluttet i banken, og sønnen Jannis ble ferdig med studier, begynte familien byrået på en annen måte. Mata holder fortet på kontoret, med bestillinger, hvor de også har flere ansatte. 
Mata på kontoret før oppussingen,

nyoppusset kontor,

Hristalenia ved skrivebordet klar til å ta i mot betaling,
De startet opp med alternativ turisme, og da de traff meg for 3 år siden, var de inne i sitt andre år som familiedrift.
I løpet av denne tiden, har samarbeidet vårt gått veldig bra, og de planlegger stadig nye prosjekter hvert år. Kontoret samarbeider nå med flere små lokaldrevne bedrifter, som driver med dykking, jeepsafari, turer og utflukter, busselskap, riding, sykling, fotturer osv.
Selv guider og kjører Dimitris og Jannis på egne turer som er 2. verdenskrig, 7 landsbyer, religiøs tur, vinsmaking, matlagningskurs, min fottur som de kaller nature walk.
fra mine turer med GS Tours,

Dimitris, meg og deltagere,

fra Fres på mandag,

vi spiser i Fres, mat og drikke inkludert i prisen,

Dimitris og jeg med deltagere på mandag,


















































Jeg blir også spurt om å ta andre turer med dem, og noen ganger der hvor de leier inn busser,   guider jeg på bussen og ellers. I sommer skal jeg også gå en del Imbros turer med amerikanske turister.
på tur i Agora med briter,

i Halepa,
som guide på busstur,
Her er noen av de mest populære turene deres: https://fabulouscrete.com/tour-category/top-tours/
fra en trikketur i havna,
Fra kontoret driver de med trikketurer, ikke trikk på norsk, men trikke, en type elektriske trehjulinger, minner om segway. Med dem tar de folk med på turer i gamlebyen, med enkel guiding.https://fabulouscrete.com/tour/trikke-city-tour-an-unexpected-journey/

de leier også ut sykler,



















ostesmaking,
Man kan skreddersy en hvilken som helst tur, hvis man bare er villig til å betale for tjenestene deres. På turene er mat og drikke pluss alle museumsbesøk, vin, raki, ostesmaking, osv inkludert i prisen. Man blir også hentet og kjørt hjem.
ost i massevis

Dimitris kjører med et smil,


Jannis og Dimitris kjører rundt i sine egne kjøretøy med et stort smil, er hyggelige og utrolig kunnskapsrike og historieinteresserte og stolte over øya og dens natur, kultur og historie.















Samaria, Elafonissi, Balos, Knossos osv kan du også bestille gjennom dem. Mange velger disse turene for å oppleve øya fra lokale og få private turer med små grupper.
Jannis ved Kournas,

Jannis og Dimitris,

Selv gjør jeg meg klar til mandagens Douliana- Alimiridatur og på onsdag er det byvandring igjen. Klokken 18.00 denne gangen, siden jeg ikke vet når jeg kommer tilbake fra Iraklio.
Hvis noen ønsker en tur med GS, kan de henvende seg til meg, og jeg videreformidler.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag