Småprat

Stille kveld i Splantzia,

Vi er i midten av mars, og vi har normale vårtemperaturer om dagen. Det er deilig og friskt ute, med sol og litt vind. Dagene går rolig avgårde med norskundervisning hjemmefra, turer med hundene og ski på tv. Noen bilder fra turer rundt i byen og i havna disse dagene.
fine tegninger på barneskolen i nabolaget vårt,

en søt katt langs veien,

solnedgang i havna,




blomkarsene blomstrer overalt,


fra kveldstur i nabolaget,



og trær i blomstring langs veien,
Nå er det ikke så lenge før vi venter at sesongen skal starte med nye turer. På mandag har jeg en Douliana-Almirida tur med 4 nordmenn, det gleder jeg meg til. Håper å få flere sånne turer på mandager utover. Husk at jeg har en tur den 2. april også hvis noen ønsker å melde seg på har vi plass til flere.
Onsdag 28. starter de offisielle byvandringene mine klokken 17.00.

















Hjemme hos oss koser Jorgos seg på sofaen om kveldene som vanlig, med hunder og katter som vanlig.
kveldshygge,

før han kommer hjem er sofaen opptatt,
hund og katter venter på far, de hørte meg, og snudde fra utkikket,
Motorsykkelen står fremdeles inne, og kveldene tilbringer vi hjemme. Men sesongen som ligger foran oss er lang her på Kreta, med mye besøk og mye aktivitet. Vi kjenner at det er godt å bare slappe av.





























Ektor måtte klippes, og her er før og etter bilder:

Han føler seg så mye lettere og det kjennes på ham at han liker det.
Jeg har mye smerter i magen enda, du har kanskje lagt merke til at jeg ikke har vært på langturer med fjellklubben på lenge, eller på taverna. Jeg har hverken hatt overskudd, eller klart å spise stort. Nå har jeg tatt en ny gastroskopi og har fått resultatene av biopsier som ble tatt. Legen sier at jeg har så mange problemer i magesekken og tarmene at det kan ta lang tid å bli bedre. Jeg starter opp med ny medisin og håper på det beste denne gangen. Tålmodighet og null stress hjelper jo også.
Jeg prøver å være optimistisk og er så glad at jeg har Jorgos, hunder og katter og familie. Nå er det på tide å slutte av for i dag.
Vi snakkes.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.