Vinter i byen.

Vi er inne i første uken i februar og karnevalet begynner så smått i morgen, med Tsiknopempti. Torsdagen da det skal lukte grill over alt og folk kler seg ut. Mer om karnevalet i senere innlegg.
Jeg har tatt en del bilder fra mine små turer rundt i byen og legger dem ut her, så du får en liten vinterhilsen fra flere deler av byen.
Min magespesialist som jeg jo besøker jevnlig om dagen, holder til i den gata vi bodde i i 15 år i Palama. Den ligger etter fotballstadion og en kveld tok jeg kameraet med, (har kjøpt nytt), og tok noen bilder fra gamle trakter, mange minner her.
Dimitriakaki,

Palamas
























like vakkert døgnet rundt
Klokketårnet ved byparken, gågata Korais hvor alle skolene ligger på rekke og rad med stadion på andre siden. Her gikk Michelle og Tonia fra 4-18 år. Stadion er stedet for friidrett og løping, og er åpent hver kveld uansett vær og årstid.
Korakis

full aktivitet på stadion,
Bymuren ligger belyst bak Hotel Kriti, ved parkeringsplassen.
Turer i havna, i bakgatene og opp på muren, med den flotte utsikten.

gresk familie på ferie,

vinterstengt




det er salg i byen,
På tur på moloen med alle fire hundene en halvfin dag og
på kafébesøk dagen etter.


Mocca går på egne veier,




















Daizy på kafe,

koselig kafe bak Agora,


i smugene i Splantzia,



den kjente hunden Alitis sitt hus,
Alitis og våre fire i Daligianni gata,
Vi tuslet en tur i bakgatene etterpå. Her traff vi Alitis som kafeeierne i Daligiannigata tar seg av. Han går på tre ben, men er høyt elsket.
Du får kose deg med bildene, og drømme. vi nyter dagene og jeg bader så ofte jeg kan.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kathara Deftera i Nea Hora

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Nyheter

25.mars gresk nasjonaldag