Hjemme igjen

Vi går i gamlebyen,
Nå er det lenge siden du har hørt noe fra meg. Jeg har vært en sving innom København på vei til Oslo, har tømt og solgt barndomshjemmet, feiret 40års jubileum på Romerike Folkehøyskole, søster Gro og manns btyllupsfest i Risør, diverse bursdager,deri blant lille Sebastian barnebarnet som ble to på mandag! Mye jobbing og mye feiring, passe blanding med familie og venner og reiser hit og dit.
Vel hjemme igjen hvor Jorgos og hunder og katter ventet meg.
Jeg har meldt meg på et artig initiativ  i forbindelse med Theodorakis festivalen som holdes vært år i juli rundt fødselsdagen hans den 29. juli.Han blir 92 i år, og er fremdeles passe aktiv. 30.juli skal det være et arrangement med sangere i alle aldre fra byen som skal synge 8 av hans kjente og kjære sanger, og vi øver på onsdager fra 16.00- 18.00, så jeg rekker det før byvandring. Artig å synge med lokale i alle aldre. Her ser du bilder  fra øvelse. Mange barn, unge og noen ganske gamle. Unik opplevelse til å synge sammen. Vi gleder oss til den 30!
fra prøven,

tekstene på storskjerm,
Og etter det, en fin byvandring på onsdag med fire hyggelige engelsktalende, ikke en skandinav. Hvor blir det av dere? På denne tiden i fjor var det 15 med på vandring! Er det for varmt for dere, eller er interessen over? Og ingen på dagens Halepatur forståelig nok.
Jeg hadde med Belle og Jane fra Australia, mor og datter og Lesley og Steve fra UK.

og nyter utsikten fra muren,
På tross av varmen, hadde vi en fin runde og de var veldig interessante å ha med. Jane og Belle var på den klassiske runden i Europa med Knossos på Kreta, Samaria ravinen, ( de måtte stå over på grunn av varmen) Santorini og Aten etterpå.
Lesley og Steve med utsikt mot havet,



fra Zorba plakatutstilling i havna i forbindelse med festivalen,
Steve og Lesley hadde vært en uke og hadde akklimatisert seg.
Etter turen møtte jeg Hege, Stine og Ingrid fra Risør og vi hadde en hyggelig kveld i mitt nabolag Splantzia.
I går var endelig den STORE dagen kommet, og min eldste Stine med hennes små ankom med Norwegian fra Oslo! For en gjensynsglede, etter tre hele dager!!
guttene kom,

gjensyn med Pappous,
Dessverre så kom ikke barnevogna med så kjøpte vi en ny paraplyvogn i dag. Umulig med en to åring uten vogn. Vi håper at den andre kommer i morgen.










I dag har vi vært på Kipos,byparken og kost oss med lekeplass, dyr og vært på kafe, badet i Koum Kapi og hatt en super dag.
etter badet,

får sitte på Harleyen,

på tur med hundene,

Koum Kapi i ettermiddag,

full av badende,

på vei hjem.
Varmen har avtatt og vi nyter livet. Sebastian er super hundelufter og går og går med gamle Ektor som nesten ikke gidder gå i varmen. Herlig syn!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.