Hjemme igjen

Palmesøndag i dag både i Hellas og resten av verden, ikke ofte det skjer! Påskeuken ligger foran oss med mye feiring her i byen som vanlig.
Ja, så er jeg hjemme igjen, og skriver i bloggen igjen. Deilig å være her, det må sies. Jorgos og hundene viste stor glede.
Tonia og Dexter i gården,
Lenge siden sist, men velkommen Dexter!!


Med på et fullt Norwegian fly var søster Gro, yngste datter Tonia med hunden Dexter, og kusine Bente og mannen Morten. Vi slepte med oss buret hans på bussen og toget fra Røa til Gardermoen, med god hjelp av Michelle et stykke.
Michelle bærer buret til toget,
Tonia var ekstremt usikker på om det ville gå bra, men det gjorde det jo vet du!! Han gråt da vi forlot ham, men var pigg og glad da vi plukket han om på flylassen her. Det var fjerde gang han reiste med fly.
på Gardermoen var det mye liv,

Dexter luftes før reisen,

sjekk inn med buret,
















Hania sett fra flyet da vi landet,
Vi tok farvel med norsk vår, og likte det som møtte oss her.
norsk vår på Lysaker,
Våren er kommet mye lengre her.
Jeg er sliten etter oppholdet i Oslo, der jeg pådro meg en skikkelig luftveisinfeksjon og har gått på antibiotika i en uke nå. Stemmen er hes og jeg hoster, men satser å rask bedring.
Dessuten har det vært slitsomt å forberede salg av barndomshjemmet i Oslo. Å treffe barn og barnebarn er alltid en enorm glede og det gir meg styrke. Oppholdet i Paris var alt vi hadde drømt om, og mer!!
I dag ble det arrangert maratonløp i byen, det heter Marathonio Kritis og i år er andre gangen det arrangeres. Man kan løpe hele maratonet, 10, 5, og 2.5 km. Veldig artig å følge, og jeg ventet i spenning på Katerina som løp 10 km.
trommeunderholdning ved Agora,

vinneren av 10 km,

første kvinne,

sønnen møter pappa,

og følger ham til målet,


Katerina løp på 58 minutter!
ferdig og veldig lettet,0


lykkelig!

kvinnenes premieutdeling 10 km,
                                                        Første maratonløper ankommer målet!
Det var møtt opp mye folk, deltagelsen var stor 4000 til sammen!! Over 400 løp helt ut til Maleme, 750  10 km. Jeg gikk hjem og hørte ikke hvor mange som deltok i de andre kategoriene.
Folk i alle aldre og i all slags fysisk form prøvde seg i dag! Se flere bilder her:
http://www.zarpanews.gr/%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B8%CF%8E%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82-2017-%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF/

Vi er stolte av dette nye maratonet og av byen vår!
Jeg starter opp byvandringene på onsdag og neste uke tar jeg både byvandring og Halepatur! Alle er hjertelig velkomne, ingen påmelding nødvendig! Les mer her: http://hverdagsliv-pa-kreta.webnode.com/
eller på siden min på Facebook hvor jeg har et arrangement.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.