Høstdag i byen.

Gråværsdag i byen,
I dag våknet vi opp til grått vær, vind og betydelig kaldere luft. Vi hadde en regnskur i går kveld, og det har nok regnet i natt også. Vi lukket igjen "vinterstuen" vår, som vi har åpen hele sommerhalvåret. Og det var jeg glad for i morges da jeg våknet!!
nå har vi stengt døra for høsten,
I går tok vi avskjed med søster Gro og vennen Bjørn. Vi var nede hos henne og så gikk vi ut en tur. Nå er de tilbake i Norge igjen.
hos Gro,
Her hos oss har vi krøpet inn om kveldene, og Jorgos koser seg i sofakroken om kvelden med hunder eller katter eller begge deler.
deilig med kos på sofaen,
I kveld stenger Tropicana sier han, og tok bilen ut til Platanias. Det meste stenger der ute i disse dager, og i løpet av denne uken.Så nå får han holde seg i Splantzia om kveldene!! Personlig gleder jeg meg til en pause fra turer hver onsdag og fredag og alt besøket. Skal nok få dagene til å gå skal du se!!
Byen var stappfull av folk i formiddag, både høstferierende tyskere og dansker og cruiseskipturister.
grei dag å gå i byen på,



Siden temperaturen var så pass lav, og dagen så grå, virket det som "alle" var i byen, og inne på Agora. Her var stemningen høy, og det var folk i alle aldre. Ganske mange skolebarn og pensjonister, japanere, tyskere, dansker og lokale om hverandre.
på høstferie,

mange spiste inne på Agora,



høy stemning,













Utenfor var det turister som satt overalt, og mange busser fra cruiseskipet.
en pause på restene av bymuren,

ventende på å dra tilbake til båten,

bussen til Souda,

barn og voksne, gamle og unge,
Hvis jeg skal være helt ærlig med deg, så nyter jeg at sola hadde gjemt seg, det har vært veldig varmt lenge nå, og en blir lei!
Dessuten synes jeg ikke det gjør noe om jeg blir sittende inne på onsdager og fredager utover fra november. Siste turene  nå, håper noen kommer. Kjenner meg veldig sliten nå, trenger å ta meg inn litt, å ta vare på helsen. jeg ser fram til regn, og alle blomstene som titter fram og grønn og frodig natur etter denne lange tørketiden. På tide med litt regn nå, også for olivenhøsten, vannforsyningen og jordbruket generelt.
Da snakkes vi da, så rapporterer jeg om noen kom på byvandring!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.