Siste byvandring i juli.

I morgen reiser vi til Norge! Du kan tro at jeg gleder meg!! Jorgos er mest redd han, men ikke det at han ikke gleder seg, men den flyskrekken du!!
Jeg har vasket klær jeg skal ha med, kjøpt inn ting barna i Norge har bestilt, gave til ett åringen og er
klar til å pakke kofferten. Vi håper på oppholdsvær, gjerne litt sol, men sol og varme har vi nok av her!! Det er veldig svett og varmt her nå, og en pause gjør ikke noe. Dessuten skal vi vel faktisk reise fra den nye terminalen i morgen! Jeg leser at Ryan og Norwegian startet opp i går. Vi flyr med Ryan. Jeg skal ta noen bilder å legge ut. På bildene i lokalavisen ser det flott ut, så får vi bare håpe at alt fungerer som det skal.
Slik ser den nye terminalen ut,
Det er jo alltid deilig å reise bort litt, jeg er sliten nå, og jeg kjenner at det skal bli godt. Vi har jo ikke penger til mange sprell,men en billig billett til Oslo i ny og ne, eller tre dager på Loutro gjør susen. Ikke alle er så heldige!
Barn og barnebarn venter, og her på bloggen blir det stille. Får dem som følger meg på min facebook side, Bloggen Hverdagsliv på Kreta, blir det noen repriser.
Siste vandring før jeg drar, og det var 8 fremmøtte i dag.
ved den indre bymuren,
Kari og Dagfinn hadde 31. års bryllupsdag og feiret den med oss, det var jo ekstra koselig. 31 år er ikke å kimse av, flott gjort å holde ut med hverandre!!
Jeg føler meg så bra og oppløftet etter sånne turer. Menneskene som kommer er så entusiastiske og glade over å få være med rundt i denne vakre eldgamle byen.



venetiansk adel bygget her,
Jeg glemmer hodepine, vond rygg og vonde knær og alle slags problemer. Forteller om alt det spennende denne byen har vært igjennom fra minoerne, romerne, byzantinerne, venetianerne, ottomanerne og tyskerne som har vært innom øya og satt sitt preg på den på godt og vondt. Tyrkiske påbygg, moskeer og minareter, katolske kirker, bymur og egyptisk fyr. Minoiske utgravninger, bygg fra 1890 årene. Venetianske farger i havna, jødenes historie og deres trange gater og mørke fuktige hus.....

langs muren,

i smale gater,
en råd dør i den jødiske delen,

fra Kastelli,
Ja, det er mye å fortelle og mye å lære.

Semiramis, fint spisested,

i eseltrappen til adelen,
Jeg fortsetter 3. august, det er bare å komme. Du finner alle opplysningene på siden min:http://hverdagsliv-pa-kreta.webnode.com/
Jeg hadde glede av dagens deltagere, de fleste var ekstra interessert i byens historie og alle var nye.
Tom, Bjørn,Anita, Linn, Bente, Bodhild, og jubilantene Kari og Dagfinn
Alle uten Anita, Beate og Tom ble med på Salis hvor praten gikk livlig og vi skålte for paret som feiret. Nydelig mat, Harma øl, litt vind og hyggelig selskap, hva mer kan man ønske seg?
Så til jeg kommer hjem igjen, så får du lese gamle innlegg eller finne det jeg legger ut av repriser.
Ha det bra, vi snakkes!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora