Fine vinterturer i nærområdet.

Hei, nå er gipsen av og jeg prøver meg på et lite innlegg igjen.
Havna med de Hvite fjellene bak.
Tiden etter at jeg kom hjem har vært rolig og fin. Vi har hatt mye fint vær, og det har jeg og hundene nytt. Vi har vært på mange større og lengre turer med Katerina og hennes to hunder. Når sjøen lå der blikkstille og solen stekte, var det tøft å ikke kunne bade selvfølgelig! Legen sa sa at det beste jeg kan gjøre for å trene opp min hovne, stive hånd, er å gjøre øvelser med hånden i lunkent saltvann. Men det aller beste er å gjøre det i sjøen. Flott sa jeg, bare solen kommer tilbake kan bade igjen og samtidig trene meg opp. Bare at de siste dagene har vi hatt surt vær med regn og vind. Gipsen plaget meg veldig mot slutten, den klemte og gnagde og jeg sov dårlig også. Jeg skulle ha tatt gipsen på torsdag, men da var det generalstreik, så jeg ventet til i går. Fikk den av og du så deilig!!! Jeg kjenner at jeg må skrive lite i dag men så får du mange fine bilder fra mange fine turer.
Du kan tro at Jorgos og hundene var glade da jeg kom hjem. Jeg var jo borte i 4 uker vet du!! Hundene liker alle de fine turene vi går på. selv om Ektor  ikke er så bra i benet at han kan være med på de lengste turene, da tar Jorgos ham med.

Første bildene er fra tur til Hrisi Akti uten Ektor på en fin varm dag. Vi tuslet gjennom havna , stranda i Nea og utover langs strendene.
havna i Nea Hora

fin strand dag,

Tsaliki fiskerestaurant i Nea Hora

Hrisi Akti

i det lille skogholtet
Satte oss ned oppe på høyden over stranda og hvilte oss. Etterpå plukket vi anemoner i skogen og gikk hjemover gjennom Nea Horas smale gater.



Så tok jeg med hundene utover moloen en overskyet dag.







En annen dag gikk vi opp på  Kastellitoppen bakenfor moskeen, med strålende utsikt til moloen og fyret der oppe fra, så gikk vi ned og rundt i havna.
som du ser her, arbeidet med bygget her går frem over,

Neste turer gikk vi havna rundt og opp til høyden over gamlebyen som hørte til bymuren, og opp i Topanas og ut på festningen ved den vestre vollgraven.
Ektor må bæres oppover,


fint sted for hundene her oppe,
fin utsikt til fjellene,
 På strålende dager med klart vær og mye snø på fjellene.

vakkert med snøkledde topper bak,


Moka ved den vestre vollgrav,
 
kafebesøk i havna,


stille smug i havna,





deilig pause i solen.

Forrige søndag hadde vi med to kvinnelige blogglesere og deltagere på byvandringer. Du får report om den fine turen i neste innlegg. God helg videre!!!






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.