Søndagstur med hundene.

En søndag helt uten besøk og program var det lenge siden jeg hadde hatt, og jeg gledet meg over at dagen var perfekt for en tur. Jorgos kjørte oss ut til Agious Apostolous og vi badet, koste oss og tuslet så innover igjen. Hele veien så man det store cruiseskipet som ligger ankret opp utenfor havna. Passer liksom ikke helt inn i bildet, men...
hundene bader med båten i bakgrunnen,


blånende åser og fjell,
Lukket og stille er det ikke i dette området, vi bruker det flittig hele året, og mange av hotellene her ute er åpne enda.
mange på kafe i det grønne,

deilig med en prat og kaffe på stranda,

noen spiller tavli,

andre bader,
Hele året på fine dager holder noen av disse enkle kafeene eller kantiner som de kaller dem. Mange går tur med hundene som jeg, andre løper, går tur helt inn til havna, som et par jeg møtte. De var på vei på yttersiden, og lurte på om dette var veien til havna? Hun i kjole og sommerhatt og han med bærepose og hennes veske. Ja svarte jeg som sant er, går dere langs vannet så kommer dere til havna til slutt. De var på ferie sa de, så de hadde god tid. Du kan lese om disse turene og området i bloggen, bare søk på Agious Apostolous eller Hrisi Akti øverst i venstre hjørnet, så finner du mer lesestoff fra turene mine der ute.
Vi møtte  andre hunder med hyggelige eiere, grekere og utlendinger og en trekkfugl i Nea Hora. Og cruiseskipet "fulgte" oss hele veien inn.
vi går i pinjeskogen,

møter syklister,

mange biler alle steder,
I Hrisi Akti er det satt opp nye strandvolley nett og en ny forening Anemos (vind). De hadde tydeligvis en turne og publikumet var entusiastisk. Litt bortenfor der det har stått et nett i årevis var det dansker i gang med spill. Det er det hyggelige med disse flotte strendene, de blir ikke liggende øde, her er så mye å ta seg til hele året, foruten å sole seg på en solseng.
strandvolley turne igang,


dansker i action,

Hrisi Akti,
Ektor var helt utslitt på slutten gjennom byen stakkars liten, han er blitt lat i sommer, på tide med noe lange gode turer igjen. Noen damer kommenterte det også.
i Nea Hora på slutten av turen møtte vi denne fuglen,

greske damer nyter stranda, skipet litt nærmere,
Men så fikk han en dusj i gården, en god vask med varm tørk og da kviknet han til igjen!!Vi får se å komme oss ut av byen på søndager ja!!
I dag har Daniel sin tre år dag, men han ble feiret i går med tante Tonia og en direkte innflydd Michelle, farmor, morfar, venner osv., men ingen mormor og pappous, sårt.
Jeg skal snakke med ham etterpå å høre hvordan feiringen i barnehagen gikk!!! Gratulerer med dagen gutten min!!!!
Varmt og vindstille i dag og morgenbadet var helt fantastisk.
fra morgenturen min i Koum Kapi.
God mandag og god uke til deg fra meg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.