Barndomsvenner på tur i gamlebyen.

Hei på deg på en lørdagskveld. Du får en kort og enkel rapport fra en spesiell vandring. Ja, det stemmer tre vandringer på en uke!
Jeg føler meg privilegert og føler meg veldig heldig som blir spurt. Hans og Kari dukket opp på døren  min og lurte på om jeg kunne påta meg en vandring med tre av Hans sine barndomsvenner og deres koner.
Gamle venner i gamlebyen,
 Dette koselige paret er pensjonister nå, og har en leilighet i Nea Hora. De er her nå for en lengre periode. De var på med på en vandring i vår, og så tenkte de at dette var noe for vennene også.Vennene bor på Candia Hotel i Nea Hora som er norskeid. De var åtte kamerater som holdt sammen i Kvam i Gudbrandsdalen og nå er fire av dem samlet her. Tor med sin kone Synnøve, Geir med Kari, Marte og Per Magnar, pluss altså Hans og Kari.. Konene kjenner ikke hverandre, men det kunne en ikke merke. De hadde ankommet på torsdag og var fulle av energi og overskudd.
Vi møttes ved San Salvatore helt i enden av havna ved den vestre vollgraven og gikk gjennom Topanas først.
i de finere venetianske strøkene i Topanas,

Theotokopoulou gata,
Her var det fotografer med øye for detaljer, så det ble nok en haug med fine bilder med flotte motiver fra gamlebyen. Her ser du noen av mine:
flotte farger og mønstre,


Tamam,

Hans i farta,
hele gjengen i det jødiske kvarteret,

fine smug med fine planter,

fra Ovriako jødiske kvarteret,
Vi hadde en historielærer med, veldig artig med noen så interessert og ivrig.For meg er jo historie noe jeg brenner for og deler gjerne entusiasmen for dette.
Det er jo fint å tusle rundt i de forskjellige smågatene og bydelene og bare føle atmosfæren.
ved det store Arsenalet,
 Jeg fulgte dem til The Well of the Turk, men følte meg sliten etter en litt slitsom uke for en med min dårlige helse, men jeg forlot dem i gode hender, og i godt selskap, så jeg tenker nok de hadde en super kveld.
Alltid hyggelig å treffe blide åpne mennesker og vise dem byen jeg elsker!! Ja, og selvsagt var det strålende vær!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Det greske alfabetet.