Enda en byvandring.

I eseltrappene,
For en sprek og artig gjeng jeg hadde med meg i dag!! Else fra forrige uke kom med ektemannen Olav denne gangen, og Bodil og Jan Erik var med i april også, da det var fullt av kamille og kapersblomstring.
Min svenske venninne fra Hania på 80 tallet, Irene kom med vennen Erik.
Ekstra artig når det er kjente med så klart. Og så hadde vi et dansk innslag med Bent som har bodd i Norge i 40 år med sin kone Inger.
Bent, Inger, ,Olav,Britt, Borgny,Else, Bodil
Jan Erik,Erik, Irene,Orlaug,Berit Maria,
Oddvar, Rigmor, Noralv og Asbjørn.

ved de minoiske utgravningene,
I dag hadde vi noen plusser på runden. Vi traff på to søte jenter som solgte selvlagde smykker i Gerasimiou gata, rett ved kirken i Splantzia. De ble kjempeglade over å få solgt noe til norske damer. Ellers er det jo forbudt å handle underveis da vet du, men i dag var det lov!!!
smykkesalg

Dessuten var det tyrkiske badet på plassen åpent, og Agios Rokkos kirken hadde utstilling, så det ble et lengre opphold i Splantzia i kveld. Denne kirken er sjeldent åpen, men har et spesielt glassgulv med minoiske rester under, veldig spesiell følelse.
Agios Nikolaos,

knipsing av knipsing
Orlaug kommer opp fra det tyrkiske badet,

Inger, Britt og Borgny hviler litt,

på vei inn i Rokkos kirken,

Jeg snur litt på runden når noen er med for andre gang, så til ære for Else, gikk vi litt andre smug i dag.
vi går i smale gater,

i nedre Splantzia,

Irene og Erik hoppet av før slutten men ellers var alle med på tavernaen. Det var livlig og hyggelig og jeg håper å få se dem alle igjen en gang.
i knivgata,

litt klatring,

godt å hvile og spise til slutt,

på The Well of The Turk.
Jeg reiser til Loutro i morgen tidlig med Elisabeth, så det blir stille noen dager. Men så kommer det en rapport derfra på søndag da vet du!!
Denne gangen skal vi være bare oss to i tre dager, spennende for henne, det er første gang. Gleder meg. Neste uke kommer Sidsel og Kajsa nedover, og så kommer Gro, Bjørn og Lisbeth. Høstferien står for døren.
Da håper jeg du koste deg litt, og nyter bildene.
fra Topanas.
God natt, skal tidlig opp imorgen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.