Travle dager.

Det er mye besøk fra Norge, undervisning og teater blandt annet. I kveld var det ni blide mennesker som hadde møtt opp utenfor busstasjonen til ukas høydepunkt, byvandring. Ekstra hyggelig å se igjen Unni og Tor Arne som er av de første byvandrerne ifjor. Det var overskyet men varmt. Vi ruslet rundt i gater og torg med en danske i følget. Vi fant det tyrkiske badet på Splantzia plassen åpen og gikk ned. her var det en kunstinstallasjon av en lokal kustner. Veldig romantisk! Hver vandring har sine overraskelser. Folkens, vi går klokka 18.00 heretter!!!
Den blide gjengen under Splantzia plassen,

Jannis ved sin skulptur i tre og sten.
Tanja klarte fint omvisningen min, men falt nok litt ut under spisingen på The Well of The Turk når alle vi norske skravlet i vei på hver vår dialekt!! Her er dagens blide gjeng.
Unni,Inger Marie, Olav J,Tove, Olav,Tanja,Tor Arne,Hilde og Steinar.

vi er i Theotokopoulou gata,

Hilde fotograferer duer,
kos og nye bekjentskaper ved bordet,

fine folk,

danske Tanja prøver å følge med,

Forrige uke var jeg på teaterforstilling med de andre fra teatergruppen jeg er med i. Jeg startet opp for sent, så jeg deltok ikke denne ganen. De sang og spilte på et lite teater som ligger i et privathjem ute i Hrisi Akti. Vi lo og koste oss, håper jeg kan være med selv neste gang!!
Kostas og Maria synger,

jentene i aksjon,
Mine kjære elever Athina og Manolis som bor i Oslo og  begge to som vasker og han rer senger på Colour Line ferger var innom Hania et par dager. De stakk innom, og det var superkoselig å se dem. De elsker Oslo heldigvis og vi skyper hele tiden. Gøy å se dem i virkeligheten også da!! De hadde med brunost til meg også.
Manolis og Athina på besøk,
Tirsdag var ferien over for Sidsel og Kajsa og de reiste hjem på Sidsels fødselsdag , men rakk å feire litt med familien min i gården før de dro. Det var en fin uke mens de var her!
vi spiser kake på tirsdag,
På onsdag var det min Jorgos fødselsdag og så var det kake igjen!!
og på onsdag,
disse var også med i pappas feiring



















Fetter Bjørn er også her, og han og Lisbeth nyter rolige dager i Kefalas, men de kom inn til byen i går sammen med Elisabeth og Rune. Vi ruslet en tur ned til Tamam og spiste deilige småretter. De hadde ikke vært der før og var imponerte over maten. Kan ikke sies for ofte: Tamam er topp!!
Bjørn går i kirken,

Vi gikk rundt i noen smågater på vei til havna, og kom forbi en gate som var strødd med nelliker. Vi tenkte nok det hadde med navnedagen Eleni og Kostas som var i går. Fant dette i avisen , noen venner strødde blomster i gaten til en sangerinne som heter Eleni og overrasket henne med sang og musikk!!! Og vi gikk der rett etterpå.
blomsterstrødd gate med fine damer,
her er Eleni og hennes venner,
Som du skjønner skjer det mye om dagen, men det er ikke over riktig enda. Min venninne Hilde er i byen og imorgen kommer Guri og Bjarne innom. Fortsettelse følger...........


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.