Positive tanker på slutten av vinteren.

Appelsintre i blomstring ,
Siste offisielle vinterdag i dag, men alle vet at våren ikke kommer over natten. Avhengig av hvor du bor, gir vinteren plass til våren. Her er den rett rundt hjørnet, men det betyr ikke at det ikke kommer mer regn og kalde dager enda.Sitrusfrukttrærne blomstrer og alle vårblomstene er i full flor.
det dufter i gården om dagen,
jeg kan dessverre ikke dele duftene,bare fargene. Hele Hellas dufter i mars og april,har du sjansen så kom en tur da. Snøen ligger fremdeles langt nedover i fjellene våre her i Hania,og er et vakkert syn for øye.
snø på fjellene over gamle bygg,
Når jeg våkner opp med stive ben,vondt i hodet og føler meg sliten og lei, trenger jeg postitive tanker. Jeg tipper at det gjelder for deg også? Du har nok andre plager eller problemer enn meg,og en annen måte å løse dem på tenker jeg. Når jeg leser om bomber,IS, trafikkulykker, mord, flom,nød,gresk økonomi og tyske politikere osv. osv., får jeg lyst til å trekke dyna over hodet og ikke se, høre eller snakke, som de berømte apekattene. MEN, hjelper det? Nei!
Så tenker jeg på alt det positive jeg har i livet: Jeg har fått tre døtre, absolutt ingen selvfølge det,flott vokse damer. Ett flott barnebarn og nummer to på vei!!Snakk om glede! Jeg gleder meg veldig ,veldig mye til å bli kjent med et nytt barnebarn. En mann som elsker meg og respekterer meg.

 Jeg har tak over hodet, og hvilket tak!! Et flott tretak med
ekte taksten i et gammelt sjarmerende lite hus i denne flotte gamle bydelen Splantzia. jeg bor ovenpå alle slags bosetninger fra minoisk periode!!!
Havna med fyret og moloen!!
det flotte fyret,
elsker havna og moloen,

Splantzia med sine gamle vakre hus,
En liten gård med vakre duftende blomster og trær, to snille gode hunder og fire flotte katter som elsker meg og gir glede og kjærlighet.
det blomstrer i gården,

Kameliaen med sine flotte blomster,
Mat på bordet hver dag, de beste ferske råvarer rett  rundt hjørnet på lørdagsmarkedet og jeg har råd til både kjøtt og fisk til middag.
Jeg bor på denne vakre øya som jeg elsker med dens strender og fjell.
Vår dikter Henrik Wergeland sa: "Klag ikke under stjernene over mangel på lyse punkter i ditt liv."
Jeg leter etter stjerner i midt liv,og etter de gode nyhetene, de må jo finnes?? Det skjer jo bra ting også? Ja, heldigvis, vi må bare lete litt etter dem blandt alt det negative aviser og TV lever av å bombardere oss med. Se hva jeg fant i lokalavisa i går: Legeforeningen og apotekerforeningen her i byen har gått sammen om et apotek for de som ikke har råd til å betale for medisin. De har fått bruke et lokale gratis,og jobber alle frivillig der. Det kommer leger dit også og skriver ut resepter. De samler inn medisiner i bokser på apotekene,alle kan legge medisin de ikke har bruk for der (bare den ikke har gått ut på dato). Man kan også kjøpe feks smertestillende eller annen reseptfri medisin og legge i disse boksene. Apoteket har sine gratis lokaler hvor de deler ut medisinen til trengende. Man blir registret, må bevise at man ikke har nok inntekt eller ingen helsebok. Dette er ett av mange tiltakene som gir håp og støtte til dem krisen har rammet hardes.
Er du i Hania, kan du også gi medisin.
God helg til deg og dine,og husk å lete etter lyse punkter. Livet er verdt å leve, selv om det ikke alltid virker sånn!!!




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.