En hyggelig 17,mai helg.

Ja, da sitter jeg her på sofaen etter dagens strabasiøse tur gjennom Diktamos ravinen med fjellklubben. Denne helgen har vært spesielt fin og innholdsrik.
det begynte med byvandring nummer to fredag kveld. Jeg var jo veldig spent på om noen kom til å dukke opp vet du,og heldigvis så var det det. Det kom to knallkoselige venninner som hadde lest om det på bloggen søstera til en fra forrige uke med venner. Vi tok den samme runden som sist, med kafepause i Splantzia hvor mannen til Ellen,Hans ventet på oss.
Fra fredagens byvandring.



Vi stoppet i Splantzia hvor Hans ventet på oss.
Det artigste med dette er jo også å bli kjent med nye folk,og sitte sammen og prate sammen etterpå. På fredag skal vi ta en litt annen runde i gamlebyen ,for Stina og Gunhild vil gjerne være med igjen på fredag. Det gleder jeg meg til.
Min elev Kostas ønsket at vi skulle feire 17.mai sammen elever og nordmenn. Så vi avtalte fest hos meg. Fikk lurt med noen stakkars nordmenn da vet du, Elisabeth og Rune, Tone med venninne Bibbi,og Ellen og Hans fra fredagens byvandring. Stakkars intetanende  mennesker kom til 17,mai fest med mat,vin og sanger. Joda,vi hadde øvd på Norge i rødt, hvitt og blått, og Ja vi elsker!!Etter ønske fra Andreas.
17.mai samling i gården vår.
Jeg må bare si at det å feire 17.mai her det pleier jeg ikke gjøre,men koselig var det lell. Andreas,Athina,Manolis og Kostas(SELVFØLGELIG,han vet hva jeg mener),kom mens Zanna, Victor og Eleni ikke kunne komme.Det var jo synd,men vi var jo veldig mange for min lille gård da,og vi koste oss.De fleste kjente jo ikke så mange,så det ble en bli kjent kveld og snakk norsk kveld! Elisabeth og Rune hadde med stort flagg, Ellen 17.mai servietter,lys og sjampanje,så det ble jo nesten som i Norge(hvis du ser bort fra temperaturen da!)Kanskje vi finner på noe til neste år også,vi får se!!
Vi hadde 17.mai kake også.

Elevene mine hygget seg.
I dag dro Tone,Bibbi,Andreas og jeg som sagt på tur med fjellklubben.Det er jo kommunevalg i dag,men mange var med allikevel ,de rakk jo å stemme før eller etter. Det var ganske mye skliing på rumpa og klatring ned stenete partier i dag.Jeg syns jo dette er gøy jeg da!!
Spennende natur.


Nydelige blomster.

Andreas nyter ravinen.

Litt skliing og litt klatring ble det jo.



Noen "innfødte".

Bibbi og Tone nyter en pause.


Vi endte opp i Stilos hvor vannet Samaria blir tappet fra kilder. Hvis du har anledning så besøk denne landsbyen og området rundt.
Jentene og gutten på broen.

Flotte fjell bak Stilos.

Kildene i det grønne .

Nå venter jeg på Michelle som Jorgos henter på flyplassen. Hun er ferdig med sosionomutdannelsen,og skal være hjemme litt utover,kjempekoselig å få henne hjem. Nå må jeg få laget litt mat,vi snakkes igjen om resultatet av valget og annet. Ha det bra!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kathara Deftera i Nea Hora

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Nyheter

Imbros ravinen

25.mars gresk nasjonaldag