Deilige dager i Hania og Platanias med familie fra Norge.

Dere kan tro jeg har hatt det fint om dagen.Først en fin uke med nye venner og en kjempekoselig byvandring forrige fredag. Vi prøver igjen på fredag.
På lørdag kom mine gode venner og familie Grete med datter Oda på besøk. Det ble bestemt noen dager før de reiste,og jeg ble så glad!!Grete har besøkt oss siden 1989,og det er jo lenge. Denne gangen kom hun med eldste datteren. Vi tok en tur ut til fyret lørdag kveld ,det var en nydelig solnedgang og vi nøt utsikten fra fyret. Noen kvelder er finere enn andre.
Grete og jeg ved fyret,

og med Oda.


en nydelig kveld.
Etterpå møtte vi Jorgos på en av våre yndlings tavernaer nede i havna,Karnagio.
fra Karnagio.
Jeg har nevnt den før den 30.april. Vi satte oss og spiste disse nydelige smårettene mezer,og her er jo maten spesielt god. Dessuten er det så fint å sitte her, med utsikt, og stemning. Har du mulighet ,så prøv ett måltid her,men husk at de gode greske tavernaene har mange småretter som er ett helt måltid i seg selv. Ikke vær redd for å bestille dem. Vi pleier å fylle bordet med dem her i landet.


Jorgos forteller Grete noe spennende,

og Oda følger med.

Stemningsfullt og vakkert.
Søndag formiddag tok jeg bussen ut til Platanias for å besøke Grete og Oda. Dagen var helt fantastisk vindstille og passe varmt. Jeg fikk meg en flott svømmetur,og nøt det. Men vet du hva? Jeg foretrekker å bade nede i Koum Kapi fordi der er det mindre bølger og er stillere. Jeg har jo vannskrekk,og hater store bølger, derfor liker jeg ikke Platanias eller Agia Marina så godt.Men som før sagt, denne søndagen var det vindstille.
Vi tenkte vi skulle spise på Milo tou Kerata, men de åpner etter seks. Her har jeg spiste mye for lenge siden,før Platanias ble så populær. Dette regnes som en av byens beste tavernaer.
To Mylo tou Kerata.

med maikrans.

Inngangen til hagen.

Vi prøvde Karma som ligger på andre siden av veien, og ble positivt overrasket. For det første er det ett flott sted,med tilgang for handikappede på tross av at det ligger i annen etasje.De har heis,handicapptoalett og rampe opp til toalettet. Dessuten hadde de veldige gode mezer, logiske priser og hyggelig betjening.Hit kommer jeg gjerne igjen!!
Karma


Flott utsikt her oppe fra,


Oda og Grete beundrer utsikten



Hyggelig eier,

Handicapp toalett

Heis

Mor og datter.


Kjempegod salat.
Vi fikk deilig is tilslutt.
I dag kom de flotte jentene på middag, vi spiste og hygget oss i gården og Elisabeth og Rune kom innom. De har nettopp kommet hjem fra en tur til Norge,og er så glade over å være hjemme igjen. Hyggelig å se dem!!
Elisabeth,Oda og Jorgos

Flotte Oda.Velkommen igjen!!
Grete og Oda treffer jeg igjen i Norge til høsten,men det var så koselig med dette lille besøket. Gamle venner er noe vi må ta vare på.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.