Nytt fra nabolaget.

Utenfor kirken.

Sjasminen blomstrer.

Fint i gården om dagen.
Hva er nytt i nabolaget bak kirken i Splantzia? Ikke så mye nå om dagen, det er enda vinterstille og rolig. Noen pusser opp og noen planter ut nye blomster.Vi har begynt å sitte ute , og jeg planter ute nytt og kjøper fargerike blomster. Jeg elsker blomster og farger som du forstår!
Oppussing og ny perkola til vinplanten.

Full opp pussing her.
Vi har overskyet og ikke noe spesielt varmt vær på denne siste dagen i februar. Tenk i morgen begynner våren i følge kalenderen. Min niese Dimitra som ble født den 29.februar 1984 feirer 30 år om dagen.Spørsmålet er har hun fødselsdag i dag slik som facebook sier, eller i morgen som hun selv sier? Hun påstår at hun bare er 7 år og ler fælt av det!!Siden hun mistet sin far i november 2012, har hun fått smilet tilbake og lagt de svarte klærne bort heldigvis. Livet burde smile til 30 åringen nå. Hun jobber på lageret i Zara butikken her i byen og er glad hun har en jobb.

Mimi eller Dimitra som hun heter 30 år.
Naboen Jannis hus.Plantene klare for våren.
Hos Maria min optiker/elev venn, døde tispen Zaira etter 16 år. Hun hadde kreft og led på det siste, men familien elsket henne over alt på jord og var i tvil om de skulle ta livet av henne ,eller vente til hun døde naturlig. De var ikke enige, men tilslutt var det ingen vei tilbake. De gråter og sørger og savner henne ekstremt. Jeg nevner dette fordi Hellas har rykte på seg ti å være slemme mot hunder, og ikke elske dyr. De finnes utrolig mange grekere som elsker sine hunder og katter over alt. Men du ser de hundene som sitter bundet og lider, ikke de som ligger i sine varme hundesenger inne hos menneskene. Vi har massevis av dyrebutikker som selger det meste av utstyr, mat, senger,klær osv.osv.De overlever og klarer seg bra,og små søte hunder ser du overalt.Store hunder er det mer av utenfor byen naturlig nok.
Små hunder på tur.
Studenten ser jeg lever i beste velgående i sitt okkuperte hus.
Skip.

Ribo.
Hils på Katerinas katter Skip og Ribo, de er jo forholdsvis nye i nabolaget, og prøver å finne sin plass i dette katteriket. Hver katt har sin plass, og det er ikke alltid så lett for nye katter å komme inn i miljøet sånn med det samme. De er to og holder sammen, men noe katte krangling er med dem og de andre gutta. De kom fra Iroon Polithniongata som jeg skrev om i går, og er jo litt finere enn disse Splantziagutta vet du!! Flotte snille katter.
Noen hev ut en stol under oppussingen, fint for denne katten!








Katinas gård.
Kyria Katina ved siden av har fått en øyensykdom men holder humøret oppe ved besøk av familie og venner, og Nasser syrieren håper på opphold i Norge sier han. Håper han får det til med den nye flyktningepolitikken jeg ser er på vei.....
Jeg skal snart gjøre meg klar til karnevalsfest med fjellklubben.Bilder i morgen.

Stille gater før våren og sommeren kommer.

Fint nyrenovert hus.
Fant ett bykart til dere.Finner du Splantzia?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.