Travle dager


 Denne uken har jeg vært ganske travel. 

På mandag dro jeg til byen og møtte mine tidligere elever Manolis og Athina med datteren Katerina. De bor i Oslo og var hjemme i Hania på sommerferie. Vi gikk på kafe med Michelle og Alex og koste oss masse. De trives i Norge, har bodd der i 13 år nå.












På kvelden tok jeg et kveldsbad ved solnedgang.



Tirsdag dro jeg inn til byen på kvelden. Jeg en tur innom Michelle og familien, skulle treffe Katerina og gå på kino med Tone. På vei gjennom byen traff jeg Heidi og Elin med hele familien og avtalte å treffe dem i dag. Michelle og Alex ble med på kafe i Koum Kapi og vi fikk en nydelig rolig stund der nede ved sjøen.












Etterpå gikk jeg bort til utekinoen Attikon, hvor en engelsk film som heter Little Wicked Letters, gikk. Det var helt fullt på kinoen og det var deilig å etter en veldig varm og klam dag å sitte ute å langsomt kjøle seg litt ned. Filmen var veldig god, både morsom og med alvorlige temaer. Den anbefales!! Utekino i Hellas anbefales også! 




Tones datter Michelle møtte oss utenfor kinoen. Så tuslet vi ned til busstasjonen og de tok Gerani bussen, ( den går kvart på og kvart over i sesongen) mens jeg ventet på trekkspillbussen som går forbi Maleme. 


I går fikk jeg en deilig stund i skyggen på stranda og en fin tur med hundene på kvelden:





I dag har jeg møtt enda et par gamle elever med datter! Stathis og Sofia bor i Tromsø og har datteren Luna. Jeg har undervist begge, men hver for seg. De har vært på ferie på Kreta, selv om de er fra Tessaloniki. Det var så hyggelig å ta et bad med dem på Hrisi Akti stranda i formiddag! Du snakker om uke med gamle lever med døtre! Koselig at de gidder treffe meg.





Så var tiden inne til å treffe Elin med barna og mannen og mamma Heidi fra Bardufoss. Vi gikk til byparken Kipos og Michelle og Alex kom også. Dette ble også uken da mormor, Michelle og Alex gikk på kafeer!!!


Marseilie med Alex

og her med Milian,

Det er så hyggelig når de unge gidder å treffe meg synes jeg. Elin og Michelle hadde ikke sett hverandre på mange år og som unge mødre, Elin er gravid igjen, hun venter nummer fire) hadde de litt å prate om.

Vi koste oss i parken og nå føler jeg med takknemlig og litt sliten. Michelle og Alex drar til Norge på en ukes ferie, i morgen, så det blir kanskje stillere? Vi får se. 

Koselig å være sammen med barn, det liker jeg godt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Siste dagene før norgestur

Rapport fra helgen

Septembertur til Falasarna

Småprat

Maleme- Manoliopoulo- Loutraki- Maleme

Første uken i oktober

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Nyheter

Oppdateringer