Tur rundt Kamisiana


 


Søndag og andre tur med Platanias kommune i nærområdet til Maleme. Jorgos kjørte meg bort til Kamisiana hvor turen skulle starte. Som for to uker siden da første turen gikk, var det bra fremmøte.



Folk i alle aldre og flere hunder var med på søndagstur. Den lokale kulturforeningen stilte med opplysninger underveis og de hadde lagt opp en fin tur, litt sånn som jeg går i Maleme-området. Vi var innom to kirker, to sånne små miniatyrkirker og to tilfluktsrom fra krigen.








tilfluktsrom fra krigen,




Vi hadde et lengre stopp ved den første kirken og der var det utdeling av appelsiner, mandariner og epler. 


Gave fra Platanias kommune. Ingen raki denne gangen! 


De hadde spennende informasjon og var flinke synes jeg. Underveis hadde vi også flott utsikt og vi hadde strålende vær. 

















Turen tok omtrent 1 1/2 time og den var 4 km lang.

Jeg gikk videre bort til Tavronitis der jeg tok bussen de få minuttene bort til Maleme, fordi man må gå på hovedveien hele veien og det synes jeg at er kjedelig rett og slett!

I formiddag var jeg på tur med hundene og etterpå fikk jeg meg et kaldt bad, så alt i alt var det en deilig dag med mye fysisk aktivitet, sånn som jeg liker det!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.