Hjemme igjen.

 


Etter tre uker i Norge, er jeg hjemme igjen på Kreta, i Hania og Splantzia. Jorgos, Leo, Katerina og Moka var glade over å se meg igjen. 

Jeg fløy både opp og ned med Aegean, (uttales eigien) og er veldig fornøyd. På torsdager i vinter går det et direkte fly mellom Aten og Oslo, dette tok jeg både opp og ned, fulle fly begge veier. Så kommer selv sagt turen Hania- Aten i tillegg, men tross alt veldig greit. 

I Bærum der jeg var, var det først veldig kaldt, ned i -13 gr., så ble det mildere og det begynte å snø. Resten av tiden jeg var der, var det rundt - 2 og snø.















Jeg fikk truffet barnebarna mine, vært turer i Oslo, på kino og mye kos og fikk vært med på å ta i mot vårt nye familiemedlem Alex, eller Alexios som har vil bli døpt. Han kom 4. desember etter en lang og hard fødsel, 4 kilo og 52 cm lang. Han er bare så skjønn og vi er alle forelsket i ham.

Alle Øymyr-jentene og lille Alex på Bærum sykehus,
Dessverre fikk jeg korona rett før ham skulle komme hjem, så jeg ble i isolasjon på soverommet, mens de nybakte foreldrene, tante Tonia og den nyfødte brukte resten av leiligheten.

utsikten fra rommet mitt, det snødde og det snødde,





Det gikk heldigvis bra, han ble ikke smittet av mormor!! De siste dagene kunne jeg nyte ham for fullt. Når det byråkratiske er klart og han får pass, kan de komme etter til Kreta. Her venter en tante, to bestefedre og to bestemødre i spenning. Det er det første barnebarnet i farfamilien og gleden er stor.

Hjemreisen min gikk altså bra, jeg fløy å 13-tiden fra Oslo, kom fra 17.30 til Aten og fløy videre 21.15. Et par som fløy fra Oslo til Aten hadde med seg 13 kofferter, så ut som flytting det!!

Her er noen bilder fra reisen:






Vel hjemme rundt 22, til 17 grader og varm vind. Noen må jo være den siste som får kofferten sin, denne gangen var det jeg!! Ja, ja, jeg hadde også med en koffert for Michelle. jeg tenkte på dem med 13 kofferter da jeg ventet på mine 2.

Her i byen er det fint julepyntet, her er bilder fra en kveldstur i havna:






















Og i dag har jeg vært på laiki og fått meg et deilig sjøbad, som vanlig:












I morgen drar jeg til Maleme og gleder meg til å gå lange turer igjen. I Norge var jeg så redd for å falle, at jeg gikk veldig forsiktig hele tiden, heldigvis gikk det bra!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Til minne om Bjørn.

Nyheter

Hjemme igjen.

Aprilsøndag i havna

Påsken 2024

På tur med Edith og Arne

Lafonisios dromos

Imbros ravinen

Spilia

Det greske alfabetet.