Malemedager

Det er tirsdag og vi er inne i en uke med deilig nordavind. Det gjør det mer levelig her på nordsiden av øya, men det er røde flagg langs stranda her ute i Maleme. Selv om det er tydelig at bading er forbudt, er det alltid noen som prøver seg. I går så jeg to menn som prøvde seg i dønningene langs stranda og ble slått kraftig. Badevakten kom blåsende i fløyta og da kom de seg opp.

Det står om drukningsulykker i avisen nesten hver dag. Noen mister bevisstheten mens de bader, selv om det ikke er bølger, andre drukner mest de kjemper mot bølgene. Uansett er det tragisk. Du kan jo tenke deg at det er veldig mange som bader på strendene her i juli, så statistisk sett er det kanskje forståelig, men ingen burde vel drukne? Selv i hotellbassengene drukner det noen hvert år. Uffa meg.
Det brenner som dere sikkert har sett over hele landet. Dette er jo dessverre helt normalt, om enn trist. Her er et bilde fra et senter hvor de samler inn hunder fra hundesheltere og evakuerte familier. Det samles inn mat og utstyr så hundene har det bra så lenge det brenner. Flott med frivillige!

På søndag kom vi ut med Dexter og Leo, Tonia var på sørkysten på campingtur. Det gikk ikke så bra med Dexter og Cookie, så det ble å holde dem adskilt. Dexter fikk seg en alenetur og etterpå tok jeg ham og Leo med på stranda.

De koste seg veldig, badet, løp og lekte.

Til Tonia hentet ham sent på kvelden, hadde jeg ham i bånd ved stolen min, med de andre to løse. Sånn så det ut:
Cookie,

Leo

Dexter,

Her hos oss i Uglehuset tar vi det med ro på dagen og går tur på kvelden. Her er noen bilder fra gårsdagens tur med hundene:

Formiddag i stuen min:

Velvet la seg på fanget, mens guttene sover på gulvet,

Vi venter en ny hetebølge, med høyere temperaturer for Kreta. Det blir nok en veldig varm helg vi har i vente, så jeg utnytter disse dagene med vind og greie temperaturer så godt jeg kan. Ellers er det bra å feriere på Kreta, alltid noe man kan gjøre. Men hold dere unna solen midt på dagen i juli og august.
Forresten, hvis noen som er her mellom 1. og 3. august, kunne tenke seg å bli med på kveldstur her ute, så gi beskjed. Jeg har allerede en som gjerne vil gå tur med flere.