Ukesrapport

 Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe, hadde ikke noe energi eller lyst rett og slett. Jeg sørger over hunden min Choco, men livet går jo som kjent videre. Inne i byen hadde "alle" hørt at Coco var død, og jeg måtte hele tiden fortelle om og om igjen. Nå er jeg i Maleme Μάλεμε og her kjennes det bedre nå. Jorgos har skaffet oss en ny valp!! Han er jo den store dyreelskeren og fortalte en dag i butikken om Choco. En annen kunde hørte hva han fortalte og sa at han hadde en hund på 8 måneder som han prøvde å gi bort. Jorgos ble med ham til nabolandsbyen Kondomari Κοντομαρί og tok meg seg valpen hjem. Her er han: Mitt yngste barnebarn, Sebastian har fått lov til å gi ham navn, Cookie sa han!! Så han heter Cookie. Korte ben, kraftig kropp og hode som en schæfer. Han hadde aldri gått på tur i bånd og kunne ikke leke. Nå lærer han litt etter litt å gå på tur og han kan bite i leker og bære dem med seg. Han gir veldig mye kjærlighet, elsker å slikke oss i ansiktet. En god hund som skal bo i Uglehuset og være gutten til Jorgos. Han liker seg best ute i gården og er fremdeles litt usikker på kattene. Blir nok en fin venn etter hvert, men jeg kjenner at det tar tid for meg.  I dag var han med til apoteket og sto pent i bånd på utsiden og ventet. Vi får se om en annen hund dukker opp, som jeg kan trene opp og ha med på lange turer. I ettermiddag skal han til dyrlegen til kontroll og vaksiner. Her er noen bilder og videoer av Cookie, denne pluggen av en søt hund:
















Ellers har jeg gått på turer i Maleme både med Katerina og Helen, min sveitsiske  venninne som er her nå. På turen med Helen, fulgte to hunder med oss deler av veien.













kapersen blomstrer igjen,









I byen har jeg også gått litt tur rundt i Gamlebyen:



















På søndag var det siste dag av markeringene rundt Kampen om Kreta, som blir markert hvert år, siste uke i mai. Det var dropping av falskjermsoldater over flyplassen her ute, som var full av prominente gjester både fra Hellas, Stor - Britannia, New Zealand og Australia. Tilslutt gjorde et jagerfly manøvre i luften rett over Maleme. Hunden og kattene og alle fuglene her var livredde. Sikkert alle barna også, det var litt for høy lyd og minnet om krig, huff.















Været vil ikke stabilisere seg helt, i dag er første offisielle sommerdag, men det er ikke varmt, det blåser og er skyet litt nærmere fjellene. Det var overskyet i går og regnet i natt!! Torden og lyn i går kveld. merkelig vær får en si. Hele mai var sånn. Ja, ja , nå får vi bare se om været blir litt mer stabilt og sommerlig etter hvert!

Det er pinse her nå til helgen forresten.

God sommer, god juni måned og ha en fin dag!! Καλό καλοκαίρι, καλο μήνα και καλή μέρα!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

25.mars gresk nasjonaldag