Søndagshilsen

Olivenhøsten er i full gang,

Så er det helg og vi er i Maleme med valpen. Her er det fullt av katter, men det går bra, Choco har lært seg å leve med dem. Jeg var hos dyrlegen med ham på fredag for vaksine. Nå er han 5 kilo og dyrlegen tror han blir rundt 15, altså større enn vi hadde forventet. Men, men, han er var lille sjokolade uansett størrelse tilslutt.




I går var det endelig kveldsløp ( det ble utsatt to ganger)og jeg tok bussen til byen. Løpet startet klokka 17.00 og alle var møtt fram, masse folk i alle aldere. Jeg løp så mye jeg kunne, sliter med pusten, og var fornøyd med mine 5 km. Katerina løp 10, og hun kom nr.2 i sin klasse og fikk pokal. Hun ble så overrasket og trodde de ropte opp noen annen! Jeg hadde gått for å nå bussen hjem, så jeg fikk det ikke med meg!


før løpet, smilende og glade,

her kommer hun etter 10 km, sliten og svett,

andre plass!



rett før start,

vi løper ut fra start,














En mann fra Kastelli, ville gjerne vise sin støtte til de med bevegelseshemminger. Han løp 164 km med en gutt i rullestol rundt et stadion i Kastelli fra fredag til lørdag. Med dette kommer de i Guinness rekordbok!

I dag har jeg tatt med meg Choco på stranda og han koste seg.


Været var bra og jeg fikk meg en rundtur i det grønne etterpå, uten valpen. Det er olivenplukking overalt og olivenpressen her er i full drift. Spesielt på søndager er det mye å gjøre for da har folk tid til å plukke oliven. De kommer ut til olivenlundene med venner, familie eller arbeidere og jobber på. De fleste har en jobb i uka, mens de som bor i landsbyene og har mange trær, plukker hele uka. Her er noen inntrykk fra dagens tur:
det er appelsintid også,




sekker fulle av oliven på vei til pressen,


den lokale olivenpressen,















Ellers har det vært besøk av en gresk ubåt denne helgen i Souda. Den har vært åpen for publikum. Jorgos var der, men turte ikke gå inni!


Et stort cruiseskip ligger også der i dag, Viking Sky. Det er ventet fire andre cruiseskip til i år.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene før norgestur

Hjemme igjen

Rapport fra helgen

Septembertur til Falasarna

Småprat

Første uken i oktober

Nyheter

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Neidagen 28.oktober