Midten av mars

 


Dagene går og vi har kaldt vær til Kreta å være, med enda et nytt lag med snø i fjellene og åsene bak byen.  Det blåser surt, sånn vind som blåser gjennom klærne og gjør at temperaturen kjennes lavere enn den er. Folk flest er lei av dette været nå, og lengter etter sol og varmere dager. Folk fra Kreta er ikke akkurat  kjent for å like kaldt vær. Jeg hører folk prate sammen, de er lei. Jeg hører også at folk sier til hverandre at de er deprimerte etter to år med korona, krigen og det kalde været. Enda høyere strømpriser enn vanlig og over 2 euro literen for bensin. Det er vel likt for alle mer eller mindre, alt dette tar på humøret. Men, det er vel et håp om bedre tider.....

Det blomstrer  iallfall både i gården i Splantzia og i Maleme:



















Jeg var en snartur i Maleme og fikk meg en tur langs stranda der. Det var friskt og grått, men skyene sprakk litt opp over fjellene ved solnedgang:








I dag er jeg i byen og her er alt som før, munnbind i butikkene, koronapass alle steder utenom dagligvare og apotek. Mye smitte, men ingen panikk lenger, selv statsministeren er smittet. Stigende smitte, men nedgang i dødsfall. Det er slutt med PLF ved innreise til Hellas.  

Det første cruiseskipet med passasjerer ankom Souda på lørdag, det vil komme flere skip i uken fram til desember. Et lite håp for dem som driver butikker i Gamlebyen, særlig nå som Agora er stengt. Der inne er det bare veggene igjen nå. Det blir bra når det blir ferdig. 



Jeg legger ved noen bilder fra i dag:













  

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene før norgestur

Hjemme igjen

Rapport fra helgen

Septembertur til Falasarna

Småprat

Første uken i oktober

Nyheter

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Neidagen 28.oktober