Turer i havna

 Midt i alt det triste og grå, tenkte jeg å la alle tall ligge, la alle gode og dårlige nyheter ligge, og ta dere med på tur.

Jeg kommer tilbake med nyheter, jeg lover, men la oss se hva vi gjør her nå.

Vi er stengt inne mer eller mindre hele dagen, men etter 21, har vi portforbud. Vi kan gå ut en tur med hunden i nærheten av hjemmet bare, eller dra til legen. Endelig fikk vi litt sol, og oppholdsvær og jeg fikk meg mitt etterlengtede bad i badetrappen i går. Mørke skyer lå over sjøen og selv om det var sol og vindstille da jeg badet, var det truende.



Noen timer etterpå , etter at jeg  hadde gått en tur rundt havna med hundene, begynte det å regne litt . Vi må alltid sende sms først, eller fylle ut et papir.










I dag har vi også hatt veldig fint vær, og "hele byen" var ute og gikk, løp eller syklet. Da jeg badet gikk min niese Rafaella forbi med sine to gutter og mann. De var ute på en deilig søndagstur sammen. Mihalis er hjemme siden butikken han arbeider i er stengt, og nå stenger jo førskolen også, så fra i morgen er hele familien hjemme sammen i en liten leilighet. De var ved godt mot og blide og glade. 

Og så gikk Jorgos og jeg en fin tur på moloen med Dexter. Jack orker ikke gå der, han har nok litt vondt i bena og har lite energi nå. 

Det var en topp ettermiddag, med vakkert vær og vi fikk en deilig tur. Jeg må si at fint vær har hjulpet på humøret under lock down.  Her er noen glimt fra turen:














Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.