Morgentur

Vi har fått strålende vær igjen med varme og masse sol. Fuglene synger og svalene flyr lavt over gården vår her i Splantzia. De er glade og bekymringsfrie og nyter oppholdsværet. Det snødde igjen denne uken, og fjellkjeden vår Lefka Ori har fått nysnø på toppene.

Borte på Lassiti-platået regnet det så mye at markene ble lagt under vann. Nå håper vi at det var siste gang, ikke med regn, men med kaldt og surt vær og så store mengder nedbør.
Jeg leser at skolene kommer til å være stengt fram til 10.mai, men det kan jo endre seg. Vanskelig å være hjemme en måned til!
Det er ikke så mye å rapportere om i dag, så jeg legger ut bilder og så får dere som har påskeferie nyte dem og bare ta livet med ro.
valmuene blomstrer på muren,


valmuer og margeriter,




det har snødd ganske langt ned,


stille på muren,




Halidon i morges,

I dag har jeg siste timer med elevene mine fra språkskolen, vi skulle jo slutte til påske. Men det er ikke det samme på Skype, og vi prøvde med gruppeundervisning, men det ga vi opp. Blir jo trist å slutte med dem, men de er ferdige med A2 og det er jo gøy!
Etter det tar jeg helg, og det er ventet sol og strålende vær.
GOD PÅSKE, her i Hellas kommer den fra søndag av.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.