Turer i Maleme

På lørdag kjørte vi utover til Uglehuset, Jorgos, Jack og jeg. Været var supert, varmt og deilig. Jorgos hadde kjørt ned til Koum Kapi med Jack i bilen for å ta seg en kaffekopp. Jeg kom meg ned dit jeg også etter laiki. Det satt veldig mange på alle kafeene i det deilig solskinnet. Jorgos dro som vanlig videre ganske fort, tavlien kalte. Første helg i februar og unaturlig varmt vær mellom 16 og 18 grader.

Jeg tok med meg Jack på en liten tur i det fine været og det fine lyset rett før solnedgang.





Søndag dro vi avgårde på en morgentur til den andre enden av Maleme, hvor det også ligger en liten kirkegård. Her tok vi oss en pause i solen, før vi tuslet videre bortover mellom oliventrærne.
masse appelsiner,




flott gammelt oliventre,



et lite barn er gravlagt her med de voksne,







snart hjemme igjen,

en glad Jack løper hjem,
Da vi kom hjem igjen, kom Jorgos kjørende etter en liten stund. Han har kjøpt seg elektrisk sag til kutting av kvister. Det har klødd i fingrene hans lenge etter å kutte ned på buskene i Maleme. Endelig ga jeg klarsignal! Men så var det mye hardere enn han hadde trodd!
I nabolaget skjæres det jo med motorsag hele tiden, her kommer en bygutt stolt med en elektrisk minisag.
gartneren Jorgos på besøk.






















Jack ville sitte i bilen fra Jorgos kom. Han nektet å gå ut igjen!
Denne hunden sa tydelig i fra at han skulle hjem med Jorgos!
Sånn er det, jeg ble forlatt av begge gamlingene.
Det er jo deilig og fredelig helt alene, men jeg savnet jo hunden da.
I morges hadde jeg en Skypetime og bakte muffins før jeg tok bussen inn til byen igjen.
Joda, Jack var glad for å se meg igjen, men han holder seg til mannen i huset.
Må jo le da.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.