Januarhelg

På vei mot Omalos
Jeg reiste ut til Maleme i går, tok en tur på stranda, og sjekket situasjonen. Litt rusk og rask etter bølgenes herjinger, ellers alt ved normalen.

Det var fullmåne og en kald natt.














Jack og jeg gikk en fin morgentur opp til nabolandsbyen, og jeg nøt synet av de flott hvite fjelltoppene i bakgrunnen.
Her er noen bilder fra den fine turen vår, i varmt, fint vær:









Da vi kom ned til huset igjen, skiftet jeg og jeg gikk og tok et iskaldt bad, eller et dypp. Jack var glad for å ligge i hundesengen og sove.
Det var speilblank sjø og ikke en krusning, helt utrolig! Sola skinte og alt var fryd og gammen.
Jeg hadde planlagt å ta en te-kopp, se ski på nett-tv, og bare ta det med ro.
Da er det at Jorgos ringer, gjør deg klar, jeg kommer snart! ( Han er ute av dvalen). Hei sier jeg, jeg vil ikke hjem, jeg vil bli til i kveld! Men ville ikke du en tur opp i snøen da? Ikke lett å planlegge noe sammen med ham nei!
Ja,ja, så ble det en rask ettermiddagstur opp i høyden. Vi kjørte rett opp fra Tavronitis til Nea Roumata som ligger på veien mot Sougia. Etter 40 minutter møtte vi snøen. hvis man tar til venstre på toppen der, går veien mot Omalos. Vi kjørte så lenge vi kunne, før veien stengte, eller ikke var åpnet!
det Lybiske hav i det fjerne,




vi kjørte så lenge det var åpen vei,



Noen av bildene er fra bilen, og noen fra min tur tilbake. Siden jeg ikke var forberedt, hadde jeg ikke veldig varme klær på, og ingen vanter. Men jeg liker jo å gå en tur, så jeg gikk! Jorgos kjører videre, også venter han lenger framme. Det snør jo bestandig her i fjellene, og det skal det gjøre. Og alle vil en tur opp i snøen i helgene.
jeg går nedover,

så vakkert og stille,

noen lot denne stå igjen.



Vi kom oss ned før mørket senket seg. Sånn kan en dag være på Kreta i januar, en vakker tur i sol og grønne omgivelser, et bad i kald sjø, og en tur i snøen!
Hvem vet hva uken vil bringe? Regn helt sikkert, litt jobbing og kino i morgen. Leonard and Marianne.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.