Augusttur i havna

Solnedgangscruiset starter,
Jeg følte meg litt trist i går, onsdag kveld og ingen byvandring. Det var en deilig kveld, ikke for varm så jeg tok Jack meg på tur rundt havna.
ved enden av Halidon,
Masse folk alle steder nede i havna, særlig på vestsiden av havnebassenget som vanlig. Der synes jeg det er for mye folk, og for masete å gå.
greske ungdommer på tur i byen,







Turister fra hele verden og hele Hellas, alle slags språk å høre, og aldre å se.
Noen sitter på en benk og ser på folk og utsikten, noen lar seg lure inn på overprisete spisesteder. Husk å ikke la seg lure av innkastere, eller sette seg på det første stedet man ser, kikk gjerne på utsikten og prøv så noe i en sidegate, eller i andre delen av havna. 
Starbucks er jo det første man treffer når man kommer ned den travle Halidon (hovedgata), jeg forstår at ungdommer som ikke har Starbucks på hjemstedet velger det, men trist er det at disse kjedene finnes overalt.














Jack ble litt forvirret av alle menneskene nede ved fontenen, men han hang heldigvis med på hele runden vår.

Det er vakkert i havna, alltid like vakker, alltid i forandring etter årstiden. Vi elsker jo havna på vinterstid, men det er koselig å tusle rundt der midt i sesongen på en deilig kveld og kikke på folk.

musikk,

Bak moskeen er det bokmesse etter åtte hver kveld. Jeg var ute litt før, og musikere gjorde seg klare til kveldens konsert.
bokmessen,


























Det ligger en god del seilbåter av flere størrelser og nasjonaliteter i gjestehavna og det er artig å kikke på dem synes jeg.


Vel borte i båthavna med de faste seilbåtene og fiskerestaurantene var det også endel folk, mange på vei til moloen, for å besøke fyret.
de samme ungdommene gikk foran oss rundt,
Vi gikk forbi veteranmotorsykkelutstillingen i Sabionara, som pågår til og med lørdag og rundt Koum Kapi. Noen badet i trappen og koste seg i dønningene.


bading fra morgen til kveld,

Jeg kjøpte billett til kveldens teaterforestilling i Østre Vollgrav teater.
Forestillingen var Moliers Don Juan på gresk, veldig morsom og bra spilt. Jeg koste meg alene, da Jorgos og Katerina ikke er var interessert.
Det er deilig å sitte ute enten på kino, teater eller konsert hele sommeren.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.