Marslørdag i Maleme


Våren er kommet, været er her utrolig og vi har langhelg her i landet. Som jeg har nevnt før, har vi helligdag på mandag. Den beste kombinasjonen etter alt uværet og ødeleggelsene her i området.
Jeg har dratt ut til Maleme etter to uker, og nyter sol og varme i gården min. Har hatt noen hyggelige arbeidere her som har satt opp en overbygg ut mot gaten. De gikk veldig greit, og vi håper at det skal beskytte veggen mot regnvannet som siger inn i veggen. Disse murhusene!!!
før de startet,

og mot slutten,
Koser meg med ski på nett-tv, og det er gøy med Holmenkollrennet ( selv om det nå er med i Raw Air), og skiskytings VM.
Holmenkollrenn i Uglehuset,
Det er karnevalsfest for barna i området her på kultursenteret tvers ovenfor huset mitt, her ved kirken. Masse barn i alle aldre, med foreldre og besteforeldre, musikk, mat og drikke.
Ungene leker ute, og danser inne. Jeg knipset litt, så du får en følelse av karnevals atmosfæren. Prinsesser, superhelter og cowboyer er de klassiske kostymene her i landet, som du ser, det samme gjelder her.







Nede ved stranda ryddes det opp, pusses opp og vaskes.
opprydding på gang,



vår-rengjøring,



det ryddes,

i Tavronitis brenner de bambus på stranda ulovelig til kommunens og folks fortvilelse,
Om en måneds tid åpner de første hotellene og tavernaene åpner vel til påske regner jeg med. Strandpromenaden er populær for turgåere, hundeeiere, syklister og kjærestepar.


















Snøen ligger lagt ned enda, og vi nyter synet.
For en vinter det har vært!! Huffa meg, men nå er våren her, det er helt sikkert.
skiltene falt ned i uværet,
I morgen er det karneval mange steder, og det blir fullt av folk, liv og røre overalt, med strålende vær.
Mandag er det Katara Deftera med spesiell mat og drageflyving, en dag for å være ute i naturen med familie og venner.
Og jeg har også fri på mandag, og reiser ikke hjem før.
Fortsatt god helg, selv om våren kanskje ikke helt har kommet dit du bor.
I morgen satser jeg på et bad og en god lang tur. Vi snakkes!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.