De første vårvandringene.

Norske Mona på muren,
Våren er her, og jeg hadde den glede å ha to private byvandringer denne uken.
På mandag var jeg på formiddagstur rundt i Gamlebyen med en gruppe amerikanere. De var på en klassisk lyntur i Hellas, med tre dager på Kreta. Jeg hentet dem på hotellet dere i havna, og tok dem med rundt i havneområdet og opp på muren. Vi hadde flott vær og siden det var deres siste timer på Kreta, nøt de det i fulle drag.
på muren mandag formiddag,

De hadde hatt full pakke med historie, omvisninger og museer under hele reisen, så vi tok det litt enklere med historien denne formiddagen.
















De tok masse fine bilder, og var enige om at neste gang skulle da bare til Kreta og ha lengre tid.



Tilslutt forlot jeg dem nede i båthavna hvor de ville gå ut til fyret, og spise på fisketaverna der.












I går hadde jeg den glede å hente norske Mona fra hennes hotell i Halepa, og følge henne rundt.
fra turen innover mot byen,
Mona bodde på Halepa Hotel og vi ble positivt overrasket over at vi begge var norske!
Mona er freelance reise, vin og matskribent, sommelier og skriver en egen vinblogg. Kan lese her: https://vinhona.com/
Mona i Splantzia,

Denne gangen er hun altså i Hania og skal skrive fra turen. jeg var booket inn til å gi henne en byvandring etter hennes behov og det var sann glede!
Vi var innom Halepa, Koum Kapi, Splantzia, Kastelli, havna, det jødiske kvarteret og endte opp i Topanas.
solnedgang i havna,

Mona er en spennende dame å ha med på tur og turen ble helt forskjellig fra mandagens.
Nyt bildene fra en spesielt flott kveld med supermåne i havna:

Vi starter opp med de faste turene 17. april klokken 17.00 fra GS Tours, men hvis noen vil gå den 11. april, så si ifra. Det samme gjelder Douliana-turene, de går på mandager. Jeg tar det første Norwegian flyet til Oslo 2. april og kommer tilbake 10.
Vi tenker å legge inn litt mat og drikke i vandringene, men prisen blir den samme, og turene forandrer seg ikke. Kommer tilbake med detaljer senere. Les mer om turene mine her: http://cms.hverdagsliv-pa-kreta.webnode.com/

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.