Novembervandring

Phillip, Patricia og Maria Therese 
I år slutter ikke sesongen, men den bare fortsetter for meg og GS Tours. De stenger ikke, har helårsåpent, og jeg går når noen vil være med på tur. Nå som Norwegian flyr direkte fra Oslo til Hania hver lørdag, merker jeg stor forskjell. Det kommer stadig folk, og dette er jo positivt for helårsturismen. Flyene stopper 29. desember, og starter opp igjen i 2. april. man kan jo alltid komme seg hit hele året, men direktefly hjelper jo veldig da!! Hotellene i byen er åpen hele året, dessuten kan man leie seg inn i hus og leiligheter mye billigere.
I går var det møtt opp tre. Jeg ble positivt overrasket og glad. Vi hadde sprudlende Patricia Lillian fra Melbourne Australia, Maria Therese, brite med gresk far, bosatt i Norge, og hennes norske mann, Phillip.
viktig for Patricia at dere ser hun er fra Australia, t-skjorten,
Patricia er på gjennomreise i Europa med noen venninner og ville få med litt kultur og historie på turen. Hun var skuffet over at venninnene ikke ville være med, og glad for alt hun så og lærte på turen.
Patricia på vei ned eseltrappen i sandaler,
Phillip og Maria Therese har hus her, og var på en sen høstferie. De hadde gått forbi reisebyrået og meldt seg på til tur.
Det var en stille ettermiddag, med kjølig luft. Stakkars Patricia hadde klart å få sjøvann på sko og sokker nede i havna, og gikk rundt i bare sandalene!! Jeg frøs bare jeg så på henne. Men klaget hun for det? Nei, da!!


i den jødiske delen,


ved synagogen,

i Porto Del Colombo,
Vi startet oppe på Kastelli og tuslet rundt i alle dens hjørner. De fikk all historien servert, og slukte den rått.
Som du kan se på bildene, gikk vi runden innom både Splantzia, det Jødiske Kvarteret og endte opp i Porto Del Colombo før vi skilte lag.
på slutten av turen,

Casa Delfino,


















Jeg tok disse bildene på vei hjem:



Turene fortsetter altså på onsdager utover...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.