Fredagstur til Halepa

Kjære venner, jeg føler meg så inspirert og glad over å ha en sånn jobb som jeg har!
Det er ikke alle forunt å treffe på så mange sterke og gode personligheter som jeg gjør her i sesongen. Denne uken hadde jeg den glede å ha med meg Synne og hennes mor Marion to ganger i løpet av to dager! Jeg skrev om dem i siste innlegg, og de gjorde inntrykk på alle oss som var med på onsdagens byvandring! Du snakker om positivitet og pågangsmot! Dette er andre gangen at de er med på byvandring, første gang var i fjor høst. I år hadde de med kusine Benedicte, godt med selskap og hjelp med rullestolen av og til.
fra onsdagens tur
Stor var min glede da de meldte interesse for å bli med på Halepatur på fredag.
Vi gikk av sted og hadde en fin og behagelig tur utover stranda i Koum Kapi, og videre utover veien til Halepa.
Da vi kom til den lille russiske kirken til prins Georg, var det forberedelser til bryllup. Brudgommen ankom i tutende bil, og det var pyntet fint utenfor kirken. Kirketjeneren kom og lurte på om kanskje Synne ville inn i kirken å kikke, for han kunne hjelpe henne. Ja takk, veldig gjerne!!

bryllupsdekorert 

Han hjalp med rullestolen og hun strevde seg opp trappene med hjelp. Presten var klar med helgenbilder og et hefte om kirken, tydelig rørt!
Marion og Synne går i kirken,

Jeg synes at det var flott med dette møtet, og så mye varme fra begge sider. Presten lurte på om vi var katolikker eller protestanter og pratet litt med meg. De tente et lys for avdøde morfar som hadde betydd mye for dem, og så kom vi oss ut i lyset igjen, til benken der Benedicte ventet.
i prinsesseparken
Vel ute av parken som omgir kirken, vi tok den andre utgangen, kom vi ut på Elena Venizelou plassen. Her var det øving til en konsert, og vi nøt den fine sangen og musikken! Du snakker om å være heldige da!

Nede i Tabakaria, der solen begynte sin nedgang mot havet i vest, møtte vi noen kattunger som var ekstremt søte. Den ene la beslag på Synne og Benedicte, og da et annet søsken prøvde seg på kosing ble det knuffing! Kom deg vekk, dette er mitt show!! De var jo søte da.




Vi tok turen tilbake til Koum Kapi hvor det var like før solen farget alt gulorange.
Jeg går på fredag klokken 17, hvis noen vil være med på denne flotte turen. Om det ikke blir regn, vil tiden vise.
Og i morgen byvandring.
I dag hadde jeg en super Doulianatur, reportasje følger.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.