En spesiell byvandring

Hele gjengen i klosterruiner, 
Jeg var så heldig å få med meg en smilende gruppe nordmenn på vandring i går. Bortsett fra Hilde som kom alene, hadde jeg med 13 personer fra Kristiansand, som tilhører Blindeforbundets lokallag der: Clarens, Bente, Arvid, Rom, Romm, Marianne, Astrid, Charlotte, Møyfrid, Ellen, Anne Grethe, Gerd og Ann Cecilie. De er blinde, svaksynte og seende sammen. Gruppen er her på ferie i Hrisi Akti, og bor på Triton hvor min alltid like flinke Stella jobber. Stella ordnet opp, og vi fant hverandre til denne vandringen. Det er første gangen at jeg har hatt med meg blinde og svaksynte på runden i Gamlebyen, men det var en fryd!Leder Gerd var i form, og ledet oss med sitt lyse sinn og fargerike genser! Lett å få øye på med sine fine farger, og lett å høre.
Gerd foran i fine farger,
For det første, når folk har godt humør, går alt så mye bedre! Positiv innstilling hjelper alltid, dessuten var det fint å beskrive og få fortelle Hanias historie, som jeg jo som kjent elsker.
Når man har med interesserte lyttende på turen, er det ikke så farlig om de ikke ser alt. Hvis folk ikke hører etter og prater er det vanskeligere for en guide.
godt å sitte litt av og til, på torget i Splantzia

vi går rundt i Splantzia,































Vi kuttet noen hjørner, det må jo gå litt saktere, og etterhvert hoppet folk av, og gikk ned i havna. De ble slitne og da er det jo greit på en sånn tur, som går rundt havna å hoppe av når som helst.
Du ser det på bildene, at gruppen skrumpet inn.
i den jødiske bydelen,

noen tøffe damer ble igjen tilslutt,

















Tilslutt gikk jeg opp på muren med Hilde, som tok hele runden.

oppe på muren,

Hilde 

Jeg har hatt med folk i rullestoler, folk med krykker, staver og dårlige knær. Vi legger alltid opp turene etter dem som er med, så ingen hindre.
Neste tur er det byvandring som vanlig klokka 17.00.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.