Deilige dager i Maleme

Maleme sett ovenfra,
Hei igjen, håper du har hatt en like fin helg som jeg. Denne uken har vært min aller første som huseier, og du som jeg har kost meg! Jeg drømmer om et enkelt liv, uten noen form for luksus, jo enklere, jo bedre. Og jeg er så lykkelig over å bo i landsbyen og ikke i en turistfelle.
 Jeg kjenner at jeg har investert pengene som er en arv etter min far på en god måte. Jeg har kjøpt frihet og ro til meg selv, muligheten til dra ut av byen og gå turer, bade og hvile meg og dette ville far ha likt! Jeg liker å tenke at han ser meg og smiler. Les gjerne innlegget fra 3.9 om huset.
Huset er et uglehus, Sue som eide det, hadde tydeligvis ugledilla. Det liker jeg, de er overalt, som og store. I gården er det flere små som henger rundt, og en i glassvinduet i stuen også.
en i trappen,

en på verandaen,

en i kjøkkenvinduet









































Jeg har overnattet, "ryddet vekk" de tidligere eierne, nytt huset og omgivelsene, og hatt besøk.
Stranda er deilig både om dagen, og ved solnedgang og på tross av litt vind med noen bølger, har jeg kommet meg ut i hver gang.
trekkfugler på onsdag,

med skilpadde innhegningen,

solnedgang på stranda,

strandliljer,

litt skyer i dag,

















Jeg overnattet fra tirsdag til onsdag, og sov for første gang i eget sommerhus. Stille og rolig.
På torsdag tok Katerina og jeg bussen ut, og vi hadde en deilig avslappende dag. Badet, slappet av og spiste hjemme i gården sammen med Jorgos som ikke kunne holde seg unna!
kos i gården,
I går kom familien, datter Michelle som så vidt er innom øya, med kjæreste Jorgos, og svigerinne Katerina og niese Dimitra. Det ble grilling og kos i den nye gården min. Så deilig mat og hyggelig selskap på en lørdagkveld.
svigerinne Katerina griller,

fint besøk av familien
Jeg overnattet alene, Jorgos trenger byen og nabolaget. Så deilig å våkne opp i Maleme og spise frokost på verandaen oppe.

frokost på verandaen,
Deilig formiddagstur i nærområdet hvor de var i gang med drueplukking, og tur på stranda etterpå.
Jorgos kom med hundene og så kjørte vi hjemover.







Jack på besøk,
Nå har jeg fylt batteriene, og det kan jeg trenge. Denne uken er full av program. Mandag tur til Douliana med 7 nordmenn, tirsdag tur med pensjonistforeningen fra Svalbard, onsdag byvandring og Halepatur på fredag. Det blir fint og jeg gleder meg.
Det er bare å stille opp til byvandring klokken 17 ved kontoret til GS Tours, og vil noen være med til Halepa, så er det oppmøte samme tid og sted.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.