Augustdager

Fredelig og fin strand i Gerani,
Deilig avslappende dager her i byen for meg etter at jeg kom hjem. Såvidt startet opp med undervisning, og ellers bader jeg, går på kino og hadde byvandring i går.
Etter et deilig bad på stranda i Koum Kapi med min nå flyttede venninne Katerina og min svigerinne med samme navn, gikk vi på kino om kvelden. Vi gikk på utendørs kinoen Attikon, og så Mama Mia 2. Det er deilig å sitte ute her om kveldene og se en film på stort lerret, anbefales! Byen har to utekinoer, Attikon på veien mot Halepa, og den kommunale i byparken Kipos.
Vi likte filmen, og koste oss.
Kveld i Koum Kapi, men badende er det alltid der,

på vei til kino,

fint å sitte ute på kino,

og artig film,

I går dro Jorgos og jeg ut til Eathia Village, og traff norskelevene mine Irini som driver hotellet sammen med familien sin, og Popi, som er resepsjonist der! Så trivelig å treffe dem. Alltid like blide og positive jenter.
Irini og Jorgos,

alltid like smilende Popi i resepsjonen,
Hotellet har i år mest hollandske og danske gjester, men de skal visst bytte til norske neste sesong. Det ligger i Gerani rett etter masete og turistifiserte Platanias, og hvem som helst kan bade og spise der. Strandsengene er gratis, som vanlig er mange steder i tilknytning med taverna, hotell.

beskyttelse for nyklekkede Caretta, Caretta skilpadder,



vi fant litt skygge og koste oss på stranda,

strandliljene blomstrer igjen,
Gerani er deilig avslappende på denne tiden, hvor det er overfylt overalt. Selv på denne helligdag, var der rolig på stranda.

På ettermiddagen hadde jeg en byvandring med Turid og Birger.
Birger og Turid på byvandring
De bor alltid på Triton Hotel i Hrisi Akti, hvor min elev Stella jobber. De er veldig gode venner, og Stella sendte dem til meg. Vi hadde en fin runde, og de var så glade for historietimene og turen, og jeg nøt det nye bekjentskapet!! Havna var full av folk, men som vanlig på vandringene, gikk vi mest utenfor allfarvei, og unngikk de mest overfylte gatene.
fullt av folk i havna,

ved Koum Kapi,
Jeg er klar for tur på mandag, med 7 påmeldte, ellers skal jeg bare nyte livet og sjøen og ta det med ro. Jeg kjenner at jeg trenger mye ro og hvile nå.
Vi snakkes.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.