Vårtur Douliana -Almirida

Rafael, John og Konstandinos
Nok en deilig mandag med fottur, bad og lunsj i Fres. En flott vårdag med tre hyggelig menn, heldige meg. Fire med Dimitris, som kjørte oss rundt. Han er faren i familiebedriften GS Tours som selv kjører folk rundt.
Vi hadde med engelske John og spanske Rafael + Konstandinos fra kontoret. Han er ny, og ble med for å se hva turen går ut på, og evnt, stille hvis jeg ikke kan. Her ser du meg med alle gutta i Douliana!
Dimitirs, Konstandinos, Rafael, John og meg.
Vi var en fra hvert land på veien nedover og det var faktisk veldig hyggelig! Gjestene våre var universitets professorer og praten gikk ivrig om alle slags temaer hele dagen.
Dagen var helt topp etter noen dager med vind. Vi traff Ourania igjen, men hilste bare denne gangen.
Etter en runde i landsbyen ( veldig liten), tok vi veien ned i den grønne dalen.


på vei ned fra landsbyen,


viktig å ta bilder!

fin vei å gå hele året,
Det er så grønt og frodig der nå! Masse blomster, fuglekvitring og stillhet. Deltakerne var ivrige etter å fotografere blomster og de nøt hvert øyeblikk etter en lang og kald vinter i England hvor de bor.

Rafael fortalte meg hvor lang og mørk vinteren er for en spanier. Det forstår jeg, som å bo i Norge for en fra Sør-Europa! Bare enda mørkere så klart!
Ved hulekirken var de helt over seg over vegetasjonen og lå på knærne å fotograferte. Dessuten lærte Konstandinos Rafael noen triks med telefonen for å zoome inn. Tenk at jeg måtte helt til Kreta for å lære å bruke zoomen sa han.
vi ankommer kirken,
fra kirken,

Rafael poserer som norsk troll ved et trolltre,

ville gladioler,

vakre orkideer,
Konstandinos hadde advart meg om at de fotograferte veldig mye, de hadde gått Imbros ravinen sammen dagen før. Det gjorde ikke noe, men turen tok 2 timer.
Det er så deilig å komme ut i naturen og når deltagerne er så fornøyd og skryter hele tiden, blir jeg ekstra glad!
Vi så sommerfugler, salamandere og så og hørte fugler hele veien. Bortsett fra alle de vakre blomstene, sypresser, oliventrær, vinranker, laurbærtrær, avokado, Aloe vera planter, osv.



sypresser, oliventrær og fjell,

vår i olivenlundene,

veien snor seg ned til sjøen,

en vakker sommerfugl,
aloe vera planter,














Lykkelige og tilfredse, ankom vi Almirida hvor Dimitris ventet på oss. Jeg fikk et bad, noen fotograferte, og noen satt på kafe.
utsikt mot Plaka,

grekerne satt på kafeen,
Dimitris elsker dette området, Apokoronas, her er han født og oppvokst, og kjører med glede rundt og forteller fra stedet.
I Fres ventet maten, men John og Rafael ville gjerne se landsbyen først, kanskje det var noe å ta bilder av der?
rundtur i Fres,

Etter en liten runde, inntok vi tavernaen til Maria og koste oss med god lokal hjemmelaget mat og drikke. Selv spiste jeg poteter og drakk vann, men de andre nøt. Grekerne spiste ikke kjøtt eller dyreprodukter, helt vegan, som gresk faste er. Vi er jo inne i påskeuken nå.
Jeg er lykkelig over at alle er så fornøyde med denne turen, og håper på mange flere turer utover!!
https://fabulouscrete.com/tour/douliana-almyrida-nature-walk/

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Nyheter