Helg i byen

Søndag kveld og jeg sitter her og skriver igjen. Sitter ute i gården min og hører på svalene, mens hundene sover under bordet. Min svenske venn Irene har nettopp gått hjem til hotellet hun bor på, og det er tid for blogg. Irene er her på en to ukers ferie.
Sissel og Irene i Tambakaria,
Fredag var det Halepatur med Irene og Sissel. Det var en varm og fin kveld. Sissel som har vært med før, gledet seg over turen og selskapet. Min venn fra Hania 1989, Irene ble også med. Vi tok det med ro, og jeg legger ut noen bilder fra Halepas mange ansikter, så du kan se litt av hva denne bydelen har å by på.
fint gammelt hus med kafe,

gammel hage,

hyggelig pause Prinesseparken,

fra garveriene,


ved restauranten Thalassino Ageri,

Irene prater med de lokale,

utsikt til byen,

Damene spiser i Koum Kapi,



















Lørdag tok jeg det med ro, men et bad og noen timer på stranda i Koum Kapi med Katerina, ble det.
vår lokale strand,
I dag tok jeg bussen ut til Hrisi Akti hvor Irene ventet på stranda med svenske Inga Lill som også lever her.
Vi satt helt borterst på stranda der de greske familiene og vinterbaderne holder til. Her er det rom for håndlker, egne stoler og parasoller, og skygge fra trærne.


søndagskos med mat, barn og venner,



















Inga Lill kommer hver dag, og Irene holder henne med selskap for tiden.
liten kafe,


"Inga Lills hjørne",

Irene på stranda,
Vi ble noen timer på stranda, før vi gikk hjem til henne på Theo Apartments, som ligger der ute, men på den andre siden av hovedveien. Hun er fornøyd med hotellet og rommet, og anbefaler. Her traff jeg også Eva som var med på forrige ukes Halepatur!
ved Theos Apartments,
Neste helg er jeg i på Romerike Folkehøyskoles gjenforeningsfest, og jeg gleder meg. Men jeg reiser jo ikke før torsdag, så det blir flere innlegg og vandring som vanlig på onsdag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.