Sitia del I








Ja, da er jeg vel hjemme igjen etter tre dager på østsiden av Kreta. En ganske lang kjøretur, men vel verdt det!!
Vi tok hundene med og kjørte til vakre Sitia lørdag morgen. Der hadde vi booket en leilighet i Petras utenfor byen. Her bodde jeg med Stine vinteren 1984. Vi bodde jo i Sitia fra 83- 88, fra jeg var 26- 31. Herlig tid og dette ble jo nok en mimretur for min del.  Du kan lese om tiden i Sitia i flere av mine innlegg. Jorgos storkoser seg i rolige Sitia og dette var hans valg for reise på 60 års dagen. I Hellas er ikke runde dager noe stort tema og han vil ikke feires.
Petras i enden av stranda,





koselig kompleks,






Vi tuslet rundt i byen, det vakre havneområdet, de fine trappene rett bak havna og spiste god mat både på den eldgamle tavernaen Zorbas hvor maten er garantert god og gammeldags, på ouzorien Meraki ved siden av, og på klassiske Krito Spiti langs strandpromenaden.
Jorgos i Sitia,

fra Meraki,

gamle trappegater,


"vår"gate fra 80 tallet,




Zorbas og Meraki ,


bakgate,



sjefen bestiller



fra kafeen Black Hole,

utsikt mot havna,

Vi koste oss på kafeene bortest i havna og den som heter Black Hole og ligger helt øverst etter kaia.

















Jeg badet på stranda både lørdag ettermiddag og søndag formiddag. Rett ned fra leiligheten ligger en strand hvor hunder kan bade. Vi koste oss og de fikk svømt og løpt på stranda.
bystranda,

på stranda ved Petras,


glade hunder,
flott utsikt
Leiligheten lå i leilighetskomplekset Bay View og vi bodde helt på toppen, med fantastisk utsikt over hele bukta.
enkelt soverom,



leiligheten sett nedenfra,


Jeg legger ut bilder her, men vil skrive et innlegg til fra turen, så kos deg med disse bildene, og vent på mer!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.